Bandykite pastebėti. Daugelyje keleivinių lėktuvų įrengtos paslėptos kameros ()
Turi specifinius tikslus.
© FLY!, CC BY 2.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Lufthansa_737_interior.jpg
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Daily Mail“ praneša, kad daugelyje keleivinių lėktuvų įrengtos stebėjimo kameros, apie kurias keleiviai dažnai nežino. Šie įrenginiai naudojami ne žmonėms šnipinėti, o pirmiausia saugumo užtikrinimui ir padėti įgulai.
Kaip aiškina ekspertai, orlaivių kameros turi specifinius tikslus. Dideliuose lėktuvuose išorinės kameros montuojamos uodegoje, fiuzeliažo apačioje arba šalia važiuoklės. Jos padeda pilotams stebėti riedėjimo takus, stovėjimo aikšteles ir įrangos judėjimą aplink orlaivį. Kai kurios oro linijos skrydžio, kilimo ir tūpimo metu rodo šių kamerų vaizdus salono ekranuose.
|
Orlaivio viduje kameros padeda palaikyti tvarką ir stebėti saloną. Paprastai jos įrengiamos įgulos mažiausiai matomose vietose. Viršutinės kameros leidžia skrydžio palydovams stebėti situaciją kilimo ir tūpimo metu, o kameros prie kabinos įėjimo leidžia pilotams matyti, kas yra lauke, neatidarant durų.
Ekspertai pažymi, kad tokios kameros ne visada yra paslėptos. Jas galima pastebėti kaip mažus kupoliukus šalia durų arba objektyvų virš praėjimų. Tačiau ne visi orlaiviai jas turi. Dažniausiai tokios sistemos įrengiamos dideliuose, moderniuose lėktuvuose ir yra svarbi navigacijos bei saugos dalis. Pavyzdžiui, „Boeing 787“ ir „Airbus A350“ naudoja tokias sistemas pagrindinėms zonoms stebėti, o didžiulis „Airbus A380“ praktiškai nuo jų priklauso – be kamerų tokį orlaivį valdyti būtų žymiai sunkiau.
