450 keleivių. Per plauką nuo katastrofos. Raketa sprogo (VIDEO)  ()

Sausio mėnesį įvykęs „SpaceX“ raketos sprogimas sukėlė grėsmę kelių skrydžių saugumui.


Starship sprogimas, matytas iš skrydžio FL410, 2025 m. liepa
Starship sprogimas, matytas iš skrydžio FL410, 2025 m. liepa
© Ekrano kopija | https://x.com/BladudX/status/1946767306224181588

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Kaip praneša „Wall Street Journal“, informacija apie „Starship“ sprogimą JAV oro eismo kontrolierius pasiekė ne iš karto. Lėktuvai turėjo keisti maršrutus, todėl galėjo įvykti tragedija ore.

Grėsmių komerciniams skrydžiams incidentai, apie kuriuos pranešė „Wall Street Journal“, įvyko šių metų sausį. Tuo metu „SpaceX“ savininkas Elonas Muskas atliko raketos bandymą. Raketa sprogo praėjus kelioms minutėms po paleidimo.

Vienas iš lėktuvų, kuriam beveik prieš metus iškilo pavojus, buvo „JetBlue“ lėktuvas. Lėktuvas skrido į Puerto Riką, kai oro eismo valdymo bokštas įspėjo pilotus, kad  jie skrenda per pavojingą zoną.

[EU+Kuponai] Pirkėjai sužavėti. „Labiau nei pateisina lūkesčius. Nuostabi kokybė. Su lazeriniu kreiptuvu. Ir dar tokia kaina.“ Būtinas „pasidaryk pats“ entuziastams ir profesionalams
4391 2

Žemiausios kainos istorijoje

Specialūs kuponai

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Puikių galimybių rinkiniai

Labai ribotas kiekis

12 mėn. garantija

Išsamiau

Jie pridūrė, kad jei tęs skrydį, tai darys „savo pačių rizika“. Buvo rizika pakliūti į raketų nuolaužų lietų. Laikraščio gauti JAV federalinės aviacijos administracijos (FAA) dokumentai rodo, kad raketų nuolaužos Karibų jūros regione krito beveik 50 minučių.

Panašiai pavojinga situacija paveikė ir du kitus orlaivius – „Iberia“ orlaivį ir privatų reaktyvinį lėktuvą. „Jie pranešė apie degalų bako gedimą ir praskrido per laikiną neskraidymo zoną“, – pranešė laikraštis.

Trijuose minėtuose lėktuvuose iš viso buvo 450 keleivių.

 

„JetBlue“ atstovė spaudai teigė, kad jų lėktuvai saugiai išvengė raketos nuolaužų, o „Iberia“ atstovė spaudai teigė, kad lėktuvas praskrido virš šios vietovės „po to, kai visos nuolaužos jau buvo nukritusios“.

 

Elono Musko raketos bandymas sukėlė dar vieną pavojų. Oro eismo kontrolieriai turėjo nukreipti lėktuvus ir atidžiau stebėti jų skrydžius. Du lėktuvai skrido per arti vienas kito, todėl galėjo  kilti susidūrimas.

FAA dokumentuose taip pat pažymima, kad  „SpaceX“ ne iš karto pranešė jiems apie raketos sprogimą per savo oficialią karštąją liniją, nors tai yra įprasta procedūra.

Majamio oro eismo kontrolieriai apie raketos nuolaužas sužinojo iš pilotų, kurie skraidė tame rajone.

Vasarį buvo sušaukta ekspertų grupė, kurios tikslas – ištirti būdus, kaip spręsti raketų nuolaužų ir kitų kosminių šiukšlių keliamas grėsmes. Pastangos buvo sustabdytos vos po kelių mėnesių, o FAA pareiškė, kad dauguma sprendimų buvo įgyvendinti, o dėl kitų reikėjo konsultacijų už JAV ribų.

 

 

„Wall Street Journal“ paskelbtame pareiškime Federalinė aviacijos administracija pabrėžė, kad „nedvejodama imsis veiksmų, jei prireiks papildomų saugos priemonių“.

„Starship“ nuolaužas iš lėktuvų matė ne tik pilotai, bet ir keleiviai. Nors, kaip prisipažįsta fotografas Bobas Bereshas, ​​„tai buvo nuostabu“, taip pat iškilo klausimas: kas būtų nutikę, jei lėktuvas, kuriuo jis skrido, būtų buvęs šiek tiek arčiau krintančių nuolaužų.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(0)
(0)
(0)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()