Ateities aviacijos "Titanikas"? 3 aukštų "Dangaus Banginis" su 755 keleiviais ir susiremontuojančiais sparnais
(4)
3 deniai, vertikalaus pakilimo reaktyviniai varikliai, 755 keleiviai. "Dangaus Banginis " ("Sky Whale") – didesnis už "Airbus A380" ir iš pažiūros primena kosminį erdvėlaivį. Kad skrydžiai neprailgtų, kiekvienas keleivis turės virtualios realybės ekraną. Maža to, orlaivis gebės susiremontuoti sparnus (skrydžio metu iškilus būtinybei, lėktuvas pasikeis sparnų komplektus), avarinių nusileidimų metu išsiardys į atskirus fragmentus.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia
tik entuziazmo.
"Sky Whale" autorius – ispanų dizaineris Oskaras Vinalsas. Orlaivis toks didelis, kad primena "ne lėktuvą, o kažkokį monstrą iš filmo apie transformerius", įspūdžiais dalijasi "Dvice.com".
Vertikalaus pakilimo reaktyviniai varikliai suteiks "banginio" pilotams galimybę kilti ir tūpti iš vietos – taip, kaip kyla ir tūpia sraigtasparniai. Projekto autoriaus tvirtinimu, jei toks lėktuvas patirtų avariją, keleivių segmentas atsiskirtų nuo sparnų – manoma, kad taip būtų galima išsaugoti daugiau gyvybių.
Bendras "Dangaus Banginio" sparnų ilgis – 88 metrai (palyginimui, "Airbus A380" siekia "tik" 80 metrų, o "Boeing 747" – 64 metrus). Tame pačiame lėktuve bus galima keliauti trimis klasėmis: turistine (ekonomine) klase, turistine klase su dangaus vaizdais (verslo klasė) ir pirmąja klase – irgi su dangaus vaizdais ir "visais pageidaujamais patogumais".
Kokiu būdu keleiviai matys tą dangaus vaizdą – kol kas nelabai aišku, nors atsižvelgiant į orlaivio dydį, tikėtina, kad jo iliuminatorių proporcijos bus santykinai didesnės nei dabartinių lėktuvų. Tiesa, be vaizdų neliks ir ekonominės klasės keleiviai – jie tai, kas vyksta už borto (ar ką nors kita – pagal pageidavimus), galės stebėti individualiuose ekranuose.
Barselonoje (Ispanija) dirbantis O. Vinalsas pasakoja, kad "Dangaus Banginis" būtų gaminamas iš moderniausių keraminių ir anglies pluošto medžiagų. Bene labiausiai intriguojanti techninė detalė – pažangūs "aktyvieji sparnai", prie kurių būtų pritvirtintos hibridinės turbo-elektrinės reaktyvinės variklių sistemos.
"Sky Whale" turėtų dvigubą fiuzeliažą, o tai reiškia, kad lėktuvas galėtų ilgiau skristi be būtinybės pasipildyti degalų atsargas. Ant jo korpuso būtų įtaisyti nedideli saulės kolektoriai. Anot O. Vinalso, varikliai judėtų 45 laipsnių kampu, tad šis aviagigantas be didesnių problemų galėtų nutūpti net ir ant trumpiausių planetoje oro uosto takų.
"Jei lėktuvas nukristų ar įvyktų kokia nors kita hipotetiškai mirtina nelaimė, jo sparnų konstrukcija yra tokia, kad šie dėl keleivių saugumo tokiais atvejais atsiskirtų nuo lėktuvo fiuzeliažo", - teigia koncepcijos autorius.
Lėktuvas suprojektuotas taip, kad būtų mažesnis oro pasipriešinimas, mažesnės degalų sąnaudos ir svoris – tai būtų viena labiausiai aplinką tausojančių XXI a. aviacijos transporto priemonių.