Pentagonas ruošia kosminio lėktuvo bandymą (Video)  (0)

JAV karinės oro pajėgos kitų metų pradžioje ruošiasi išbandyti karinį daugkartinio naudojimo erdvėlaivį. Šis automatiškai valdomas orlaivis galėtų kosmose skrieti iki 3 savaičių.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

JAV karinės oro pajėgos ir korporacija „Boeing“ ruošiasi nepilotuojamo karinio kosminio lėktuvo bandymams, pranešė „Space.com“.

Daugkartinio naudojimo NASA erdvėlaivį primenantį sparnuotą erdvėlaivį į kosmosą iškels „Atlas V Evolved Expendable Launch Vehicle“ raketa nešėja. Eksperimentinis kosminis lėktuvas bus paleistas iš kosmodromo Kanaveralo kyšulyje (Florida), apsisuks aplink Žemę ir automatiškai nusileis Kalifornijoje, JAV karinių oro pajėgų bazėje.

JAV karinių oro pajėgų viešųjų ryšių tarnybos Vašingtone atstovė kapitonė Elizabeth Aptekar leidiniui patvirtino, kad eksperimentinis Pentagono erdvėlaivis, oficialiai vadinamas „X-37B OTV-1“ (Orbital Test Vehicle 1), pradedamas ruošti 2010 m. sausį suplanuotam bandomajam skrydžiui.

Pasak jos, erdvėlaivis jau yra parengtas gabenti į kosmodromą, o visi su jo pristatymu į paleidimo aikštelę susiję darbai bus pradėti maždaug prieš 60 dienų iki numatytos paleidimo datos.

Pasak „Space.com“, iš pradžių šio karinės paskirties kosminio lėktuvo kūrimo programoje buvo numatyta, kad X-37B į orbitą bus keliamas NASA daugkartinio naudojimo erdvėlaiviais – jis turėjo būti gabenamas jų krovinių skyriuje. Tačiau po erdvėlaivio „Columbia“ katastrofos šios minties buvo atsisakyta: X-37B iškėlimui nuspręsta naudoti „Delta“ raketas nešėjas, kurias vėliau pakeitė „Atlas V EELV“.

Pirminį automatinio kosminio lėktuvo variantą X-37 pagal 4 metus galiojusią bendradarbiavimo sutartį su NASA 1999 m. liepą pradėjo kurti bendrovė „Boeing Phantom Works“. 2002-ųjų lapkritį „Boeing“ atiteko 301 mln. JAV dolerių vertės sutartis X-37 plėtojimo darbams tęsti. Pasak „Space.com“, X-37 projekto vykdymo metu keitėsi ir jo užsakovai: iš pradžių kosminio lėktuvo kūrimui vadovavo NASA Marshallo kosminių skrydžių centras, vėliau – JAV Gynybos departamento Pažangiųjų gynybos projektų agentūra (DARPA). Nors apie kitų metų pradžioje planuojamą pirmąjį X-37B skrydį žinoma nedaug, yra pasirodė pranešimų, kad autopiloto valdomą erdvėlaivį planuojama nutupdyti arba JAV karinių oro pajėgų Edwardso bazėje, arba karinėms oro pajėgoms priklausančioje Vandenbergo bazėje. Abi jos yra Kalifornijoje.

Teigiama, kad pagrindinė daugkartinio naudojimo erdvėlaivio X-37B paskirtis – tapti įvairių aviacijoje ir kosmonautikoje pritaikomų naujų technologijų bandymų platforma. Tikimasi, kad šis kosminis lėktuvas žymiai atpigins orbitoje atliekamus gynybinės paskirties bandymus ir „kosminių krovinių“ gabenimą.

Anksčiau „Boeing“ atstovai teigė, kad X-37 erdvėlaivis galės skrieti aplink Žemę iki 3 savaičių. Pasak jų, naujųjų tokios paskirties komercinių ir karinių kosminių lėktuvų taikymo galimybės yra plačios – pradedant JAV palydovų techniniu aptarnavimu ir remontavimu orbitoje, baigiant naujos kartos daugkartinio naudojimo raketų nešėjų kūrimu.

Pasak „Space.com“, manoma, kad X-37B skrydžio metu bus atliekama visa eilė eksperimentų ir technologijų bandymų. Pavyzdžiui, bus išbandyta aukštai temperatūrai itin atspari šiluminės apsaugos sistema, netoksiškos skystojo raketinio kuro rūšys, nauji svarbūs aerodinaminiai sprendimai, kurie galėtų būti pritaikyti būsimiems daugkartinio naudojimo kosminiams laivams kurti.

Pranešama, kad X-37B bus 8,25 m ilgio, o jo sparnų apimtis sieks 4,5 m. Šiame vaizdo siužete galima pamatyti pirminio X-37B modelio X-37 bandymo naudojant „WhiteKnightTwo“ lėktuvą animaciją.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: TV3
TV3
(0)
(0)
(0)

Komentarai (0)