F/A-18 „Hornet“ prieš naujuosius Ukrainos naikintuvus MiG-29 – kuo panašūs ir skiriasi šie karo žvėrys (Video) ()
Ukraina pateikė oficialų prašymą gauti iš Suomijos naikintuvus F/A-18 „Hornet“, o Suomijos ministrė pirmininkė Sanna Marin ketvirtadienį (kovo 23 d.) pareiškė, kad būtų pasirengusi svarstyti šį pasiūlymą.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Jei Ukraina gautų F/A-18 „Hornet“, jie prisijungtų prie sovietinių laikų MiG-29, kurie, kaip tikimasi, atvyks netrukus (pirmieji 4 Slovakijos MiG-29 jau Ukrainoje).
Šį mėnesį Lenkijos ir Slovakijos pareigūnai pranešė, kad jų šalys Ukrainos prezidentui Volodymyrui Zelenskiui suteiks MiG-29 lėktuvų, kad padėtų jo pajėgoms kovoti su rusais. Net ir pridėjus MiG-29, Zelenskis paprašė daugiau reaktyvinių lėktuvų, įskaitant F-16 „Fighting Falcon“ iš Jungtinių Valstijų, kurių prezidentas Joe Bidenas iki šiol nesiryžo pateikti.
Tuo tarpu Suomija netrukus gali svarstyti, ar dovanoti F/A-18 „Hornet“ Ukrainai, ar ne. Nors Marin gali būti pasirengusi išgirsti pasiūlymą dėl perdavimo, Suomijos gynybos ministras Antti Kaikkonenas ketvirtadienį pareiškė, kad nenori, kad jo šalis atsisakytų jokių „Hornet“.
Jei Ukrainos prašymas dėl „Hornet“ bus įvykdytas, Specialiųjų operacijų pajėgų ataskaitos (SOFREP) vyriausiasis redaktorius Guy'us McCardle'as sakė, kad Zelenskio pajėgos gaus „tvirtus, kovoje patikrintus“ lėktuvus.
„Hornet“ yra Amerikoje pagaminti orlaiviai, kuriuos aštuntajame dešimtmetyje sukūrė „McDonnell Douglas“ ir „Northrop“. Naikintuvai buvo oficialiai įtraukti į JAV kariuomenę devintojo dešimtmečio pradžioje.
McCardle'as sakė naujienų agentūrai „Newsweek“, kad „Hornet“ yra „daugiafunkcis taktinis lėktuvas, kuris veikia ir kaip naikintuvas, ir kaip atakos lėktuvas“. (Jo pavadinime F/A reiškia „Fighter“ ir „Attack“).
Naikintuvai yra skirti kovai ore, tuo tarpu atakuojantys orlaiviai „atlieka oro antskrydžius į antžeminius taikinius didesniu tikslumu nei bombonešiai ir daro tai iš mažesnio aukščio“. Pasak McCardle'o, atakuojantys orlaiviai taip pat „dažnai teikia artimą oro paramą kariams ant žemės“.
Paprašytas palyginti naikintuvus/atakos reaktyvinius lėktuvus su kitu Ukrainos orlaiviu, McCardle sakė: „Hornet“ ir MiG-29 yra gana gerai suderinti“.
„MiG turi didesnį maksimalų greitį“, – sakė jis, tačiau jis turi mažesnį įveikiamą atstumą, kol prireiks papildyti degalų. „Hornet“ gali pasigirti puikia aviacijos technika.
MiG-29 ir „Hornet“ yra žinomi dėl didelio manevringumo, o naikintuvai buvo sukurti maždaug tuo pačiu metu. Tačiau per daugelį metų F/A-18 buvo atlikta daug atnaujinimų, kurie leido integruoti naujesnes technologijas, tokias kaip infraraudonųjų spindulių jutiklių taikymo sistemos ir kuro bakai, leidžiantys padidinti skrydžio atstumą, o tai gali būti neprieinama senesnio modelio MiG-29.
McCardle taip pat paaiškino, kaip F/A-18 atrodo palyginti su F-16. Nors F-16 yra greitesni, F/A-18 gali pakilti iš lėktuvnešių, skirtingai nei F-16.
Jis apibūdino dar vieną „Hornet“ pranašumą: „F-16 yra vieno variklio orlaivis, o jei tas variklis suges, pilotas bus priverstas katapultuotis. F/A-18 yra dviejų variklių lėktuvas ir gali išgyventi bei saugiai nusileisti jei vienas variklis prarastas“.
McCardle'as apibūdino F/A-18 kaip įspūdingus orlaivius ir pažymėjo, kad „Hornet“ „pasižymėjo kovoje ir Persijos įlankos kare 1991 m., ir Irako kare 2003 m.“.