Neįtikėtinas manevras. Kaip Rusijos Ka-52 skrido su nukirsta uodega (Video)  (1)

Amerikiečių apžvalgininkas Thomas Newdickas paaiškino, kad nepaisant uodegos dalies pažeidimų, sraigtasparnis ir toliau skrido dėl konstrukcijos ypatybių.


Visi šio ciklo įrašai

  • 2023-06-20 Neįtikėtinas manevras. Kaip Rusijos Ka-52 skrido su nukirsta uodega (Video)  (1)

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Rusijos sraigtasparnis Ka-52 „Alligator“ Zaporižios kryptimi nukentėjo nuo Ukrainos oro gynybos sistemų, dėl to orlaivis prarado dalį uodegos.

Tačiau sraigtasparnis nenukrito ant žemės, o toliau judėjo, nepaisant to, kad nebuvo vertikalios uodegos dalies, kuri po smūgio buvo pasukta beveik 90 laipsnių. „The Drive“ apžvalgininkas Thomas Newdickas papasakojo, kaip Rusijos oro pajėgų sraigtasparnis toliau skrido su tokia žala korpusui.

Jis atkreipė dėmesį į paskelbtą filmuotą medžiagą apie pamuštą Rusijos sraigtasparnį, kuris, matyt, vis tiek sugebėjo skirsti ir sėkmingai nusileisti. Newdickas pažymėjo, kad paskelbtame vaizdo įraše, be atsiskyrusios vertikalios uodegos dalies, matyti keli objektai, kuriuos sraigtasparnis pametė skrisdamas.

Manoma, kad tai buvo kuro bakai ir raketų kapsulės. Ekspertas taip pat užsiminė, kad buvo pažeistas ir kabinos priekinis stiklas, todėl Ka-52, rašo ekspertas, tapo Ukrainos oro gynybos auka.

 

„Kad ir kaip būtų, atakos sraigtasparnio įgula, susidedanti iš dviejų žmonių, turi būti dėkinga už orlaivio dizainą“, – mano ekspertas.

Anot jo, sraigtasparnis po apgadinimo nenukrito dėl mašinos konstrukcinės ypatybės. Faktas yra tas, kad savotiška Ka-52 vizitinė kortelė yra netradicinis pagrindinio rotoriaus koaksialinis išdėstymas, dėl kurio nereikia montuoti uodegos rotoriaus. Beveik bet kuriame kitame sraigtasparnyje tokio lygio uodegos bloko pažeidimas turėtų itin rimtų pasekmių, pabrėžė Newdickas.

 

Ekspertas paaiškino, kad uodegos rotorius yra atsvara pagrindiniams sraigtams, kurie sukasi arba pagal laikrodžio rodyklę, arba prieš laikrodžio rodyklę. O jei jis nustos veikti arba mašina jį pames, tuomet sraigtasparnis ims suktis priešinga rotoriaus kryptimi, o tai neišvengiamai sukels kritimą. Tačiau Ka-52 turi bendraašius sraigtus, kurie leido toliau skristi nedideliame aukštyje.

„Kaip bebūtų, mes tiksliai nežinome, kodėl Ka-52 liko skristi virš Ukrainos su nulaužta uodega, nors galime tvirtai teigti, kad jei rusai skristų kitokio tipo sraigtasparniu, tikėtina, kad įgula nebūtų išgyvenusi“, – apibendrino Newdickas.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(4)
(15)
(-11)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai (1)