JAV skelbia netikėtą F-16 pakaitalą. Kas yra T-7A „Red Hawk“ (Video) ()
Kol kas viskas rodo, kad JAV sieks T-7A „Red Hawk“ paversti lengvuoju naikintuvu F-7, kuriuo domisi ne tik „Boeing“, bet, tikėtina, ir Pentagonas.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Po to, kai JAV pradėjo kalbėti apie būtinybę turėti masinį ir pigų naikintuvą, kuris pakeistų F-16, vienu iš kandidatų iškart buvo įvardytas „Boeing“ kartu su „Saab“ sukurtas mokomasis lėktuvas T-7A „Red Hawk“.
O šio lėktuvo pasirinkimas kasdieniam „juodam darbui“ taikos metu ir antro-trečiojo lygio orlaiviu karo atveju yra visai suprantamas. Tai rodo panašus Pietų Korėjos ir Lenkijos požiūris – abi šalys naudoja lengvuosius naikintuvus FA-50.
Ir nors atrodė, kad JAV gali sau leisti kurti kokį nors labiau specializuotą lėktuvą, nei paimti mokomąjį lėktuvą ir paversti jį lengvuoju naikintuvu, toks požiūris turi gana paprastą paaiškinimą, nes kol kas šis lėktuvas yra nuostolingas.
To priežastis visų pirma buvo dvejų metų vėlavimas ir masinės gamybos pradžios atidėjimas iki 2025 m. Tačiau „Boeing“ vis dar supranta realų šio lėktuvo poreikį ne tik JAV oro pajėgoms, bet ir kitiems klientams.
Bendras šio T-7, kaip mokomojo orlaivio, poreikis yra 2700 orlaivių visiems potencialiems klientams. Tuo pačiu metu JAV poreikis yra palyginti mažas: šalis naudoja apie 351 mokomuosius lėktuvus, taip pat 46 antžeminius treniruoklius.
O būtent tam, kad būtų išvengta papildomų biurokratinių kliūčių, pačiame T-7 nenaudojama jokia slapta technologija, o pats lėktuvas užsakovui pageidaujant gali būti modifikuojamas. O tai tikrai leidžia pritraukti pirkėjų ir supaprastinti eksportą.
Tačiau ginklų trūkumas didina akivaizdų daugelio šalių, ne tik JAV, poreikį turėti daugiau lėktuvų, pageidautina pigių ir lengvai valdomų, o svarbiausia – kuo greičiau. Tuo pačiu metu visos galimos parinktys rodo labai ilgą laukimo sąrašą. F-16 eilė – iki 2027-2028 m., o brangesnio F-35 pristatymas jau numatytas artimiausius 14 metų.
Tai yra, šioje situacijoje specializuoto lengvojo naikintuvo kūrimas reiškia papildomus metus, papildomus milijardus plėtrai ir poreikį turėti kitą gamybos liniją atskiram orlaiviui. Tuo pačiu metu T-7 jau buvo sukurtas naudojant maksimalų skaitmeninį metodą, kuris leido sutrumpinti kūrimo laiką iki 36 mėnesių. Tačiau be „brėžinių“ ne mažiau svarbi ir jų pavertimo „karo mašinomis“ dalis.
Taigi visiškai aišku, kad visus gali sudominti treniruočių T-7 pavertimas sąlyginiu F-7. Žinoma, pats „Boeing“, kuris gaus papildomų ir nuolatinių šios lėktuvo versijos užsakymų, kurie leis ne tik išsisukti iš nuostolių, bet ir pasipelnyti tiek vidaus, tiek kur kas platesnių eksporto užsakymų sąskaita.
Taip pat Pentagonas, kuris turi dvi pasirinkimo kryptis. Pirmasis yra palyginti greitai gauti F-7 su galimybe masiškai gaminti jau 2025–2026 m. jau esamose gamybos patalpose. Arba maždaug per tuos pačius metus gauti lengvojo naikintuvo prototipą su atviru klausimu, kur ir kokiu kiekiu pradėti jį gaminti 2020-ųjų pabaigoje.
Ir tokiu būdu gali būti pakartota mokomojo lėktuvo T-38 „Talon“ istorija. Nes F-5 „Freedom Fighter“ buvo sukurtas T-38 „Talon“ pagrindu.