Siaubingojo MiG-31K bendrininkas. Kas yra retai matomas monstras Il-78 ()
Kuo ypatingas šis „oro tanklaivis“ ir kiek tokių turi rusai.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Prie ilgai besitęsiančio nerimo dėl „Kinžal“ vežėjų rusiškų MiG-31K prisidėjo ir tai, kad siekiant pailginti skrydžio laiką šiuos lėktuvus gali papildyti tankeriai Il-78, kurie iki šiol beveik nebuvo minimi Rusijos invazijos į Ukrainą kontekste.
Atrodytų, kad su tuo pačiu Il-78 jau viskas aišku – jis gali ore papildyti kitus Rusijos lėktuvus, ypač tą patį MiG-31K, dėl kurio paralyžiuojama visa Ukraina (dėl didelio „Kinžal“ pavojaus oro sirenos skamba visoje Ukrainoje).
Tačiau kiek Il-78 orlaivių turi rusai, kiek kuro gali gabenti šis lėktuvas ir kokie yra degalų papildymo ore proceso ypatumai – visa tai svarbūs dalykai, kurie vienaip ar kitaip gali turėti įtakos oro pavojaus trukmei Ukrainoje.
Kiek jų turi rusai ir kuo jie skiriasi
„Military Balance 2023“ vadove nurodoma, kad Rusijos oro pajėgose yra 5 Il-78 ir 10 modernizuotų Il-78M orlaivių. Abu yra „kilę“ iš karinio transportinio lėktuvo Il-76.
Il-78 ir Il-78M pagrindinė funkcija – papildyti Rusijos oro pajėgų orlaivius degalų. Čia reikia pabrėžti, kad abu šių orlaivių tipai gali papildyti degalų tiek tolimosios aviacijos, tiek taktinės aviacijos lėktuvus.
Il-78 šiai užduočiai atlikti yra įrengti trys UPAZ-1 degalų papildymo įrenginiai, kurių kiekvienas gali perpilti 2200 litrų per minutę. Toks orlaivis gali paimti daugiausia 65 tonas degalų, tokį kiekį gali gabenti iki 1000 kilometrų atstumu. Kai skrydžio nuotolis yra maždaug 2000 kilometrų, degalų kiekis, kurį gali gabenti Il-78, sumažėja iki 32–34 tonų.
Savo ruožtu Il-78M turi tris PAZ-1M degalų papildymo įrenginius (kiekvienas perpila 2900 litrų per minutę) ir gali priimti ne daugiau kaip 85 tonas degalų. Skrendant iki 1800 km atstumu, Il-78M degalų papildymui gali paimti dar 60-65 tonas degalų, skrendant 4000 kilometrų skaičius nukrenta iki 32-34 tonų.
Koks yra degalų papildymo ore proceso ypatumas
Jei Il-78, tiek Il-78M kreiserinis greitis yra 800 km/val., tai priklausomai nuo modifikacijos, tankerio skrydžio trukmė siekia 1,5-4 valandas. Bet, žinoma, tikrąją skrydžio trukmę gali nustatyti ir orlaivio įgulai (6 žmonės Il-78, 7 žmonės Il-78M) paskirta užduotis.
Įdomus niuansas ir tai, kad vienas Il-78 arba Il-78M vienu metu gali papildyti degalų arba tik vieną strateginį bombonešį, arba du taktinius lėktuvus. Tai yra, teoriškai vienu metu galima papildyti vieną ar du MiG-31.
Kad skrydžio metu būtų galima perpilti degalus, tankeris ir degalais pildomas lėktuvas (ar lėktuvai) turi sumažinti greitį iki 450–520 km/val. 4–7 km aukštyje, o pats degalų papildymas trunka 15-20 minučių
Jei MiG-31 gali paimti iki 17,7 tonos degalų, tai teoriškai vienas Il-78 (M) gali gabenti kurą 1–3 pilniems „Kinžal“ vežėjams.