Tai labai pavojinga. Kas ne taip su Ukrainai perduotais tankais „Abrams“ ()
Žurnalistų teigimu, variklio konstrukcijos ypatumas siejamas su ne mažesniu pavojumi nei rusiška mina ar raketa.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Pagrindinė M1 „Abrams“ tankų problema yra variklio filtrai, apsaugantys nuo purvo ir šiukšlių patekimo. Šių amerikiečių gamybos tankų varikliai yra galingi, kainuoja milijonus dolerių, tačiau vis tiek lepūs ir reikalauja nuolatinio valymo. Apie tai rašo „Forbes“.
Jei tanko filtrai nevalomi kas 12 valandų, pažeidimai gali būti tokie dideli, kad variklį ir galbūt transmisiją reikės pakeisti. Tankus reikės siųsti į Lenkiją ilgalaikiam remontui.
Variklio užsikimšimas M1 „Abrams“ pavojingas ne mažiau nei rusiška mina ar raketa.
M1A1SA modifikacija, sverianti 68 tonas, yra gana nepatvari. Ir daugelis ekspertų dėl to susirūpino likus kelioms savaitėms iki JAV prezidento Joe Bideno administracijos pažadėjimo juos perduoti Ukrainai.
Pentagono vadovo pavaduotoja Laura Cooper netgi pavadino „Abrams“ „benzino rijiku“.
„Abrams“ degalų sąnaudos yra apie 400 litrų/100 km. JAV kariuomenė savo M1 naudoja reaktyvinį kurą, tačiau kitos šalys (ypač Australija) naudoja pigesnį dyzeliną.
Bet niekas nerodo, kad degalų keitimas kaip nors paveiks sistemos efektyvumą, ir Ukraina galės juos papildyti tokiais pat degalų, kaip ir kitus tankus.
Tačiau „Abrams“ filtrai yra bene didžiausias ginkluotųjų pajėgų galvos skausmas. Jų įgulos turės du kartus per dieną įjungti tanko variklio sūkius, kad paleistų sistemą ir išpūstų orą iš tanko kartu su dulkėmis ir šiukšlėmis.
Pasak į atsargą išėjusio generolo Marko Hertlingo, viso to galima išmokyti įgulą. Tačiau, anot jo, klaida, kuri būtinai įvyks, gresia, kad milijonus dolerių vertas variklis suges. Lauko sąlygomis jo suremontuoti neįmanoma.