JAV naikintuvai skraidys ir netekę 80 proc. sparno (6)
Jungtinių Valstijų Gynybos departamento Priešakinių gynybos tyrimų agentūra (DARPA) ir bendrovė „Rockwell Collins“ atliko naikintuvo F/A-18 sumažinto nepilotuojamo modelio bandymus, kuriais buvo siekiama įvertinti naujosios pilotavimo sistemos veikimą rimto lėktuvo apgadinimo atvejais, pranešė leidinys „Military & Aerospace Electronics“.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Vieno bandymo metu sumažintas F/A-18 bepilotis modelis netekdavo 60 proc. dešiniojo sparno ploto, 30 proc. dešiniojo aukščio vairo ir 30 proc. dešiniojo stabilizatoriaus. Nepaisant tokių rimtų pažeidimų, lėktuvo modelis sugebėjo išlikti stabilus ir sėkmingai nusileisti.
Kitas bandymas atskleidė, kad, sustojus varikliui, lėktuvas galėjo tęsti skrydį fiksuota trajektorija ir laimingai nusileisti.
Paskutiniojo bandymo metu dėl sprogimo lėktuvo modelis neteko apie 80 proc. dešiniojo sparno, tačiau ir šiuo atveju jis sėkmingai nusileido ir net stengėsi išlaikyti lygsvarą atsidūręs ant žemės.
Pranešama, kad tokį stabilumą suteikė unikali „Rockwell Collins“ kompiuterinė valdymo sistema, skrydžio metu stabilizuojanti lėktuvą per kelias sekundės dalis ir leisdama jam automatiniu režimu tęsti misiją, tai yra, išlaikyti ankstesnę skrydžio trajektoriją ir sėkmingai nusileisti aerodrome.
Bandymų metu buvo patvirtintas „Rockwell Collins“ elektronikos gebėjimas aptikti ir žaibiškai kompensuoti lėktuvo skrydžio metu atsiradusius pažeidimus ir gedimus, teigiama pranešime.
Pranešama, kad tokią sistemą įdiegus į JAV kovinius bepiločius lėktuvus, jie bus atsparesni raketų atakoms ir galės vykdyti užduotis itin sudėtingomis sąlygomis, pavyzdžiui, esant labai stipriam vėjui. Ši technologija galės būti naudojama ne tik JAV karinėje, bet ir civilinėje aviacijoje, teigiama pranešime – esą taip bus iš esmės padidintas skydžių saugumas, be to, bus galima pašalinti žmogiškojo faktoriaus įtaką kritinėse situacijose, kai piloto galimybės neleidžia išgelbėti lėktuvo.