KA-50 arba juodasis ryklys  (6)

Vienas iš naujausių Rusijos karinių oro pajėgų atstovų yra Kamovo firmos sukurtas sraigtasparnis KA-50 turintis "Juodojo Ryklio" pravardę. NATO jam suteikė kodinį pavadinimą "Hocum". Kamovo firmos sraigtasparniai skiriasi nuo kitų sraigtasparnių tuo, kad jie neturi uodegos sraigto, ir vietoj vieno pagrindinio sraigto jis turi du bendraašius sraigtus.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Bendraašių sraigtų sistemos dėka Kamovo sraigtaspatniai yra ypatingai vikrūs skrendant tiek mažu, tiek dideliu greičiu. Lyginamieji bandymai parodė KA - 50 pranašumą prieš klasikinio tipo ( pagrindinis sraigtas + udegos sraigtas ) sraigtasparnius. Dėl šios priežasties specialistai mano, kad KA-50 turi neblogai atrodyti oro mušyje, bet Juodasis Ryklys skirtas kovai prieš šarvuotas kovines mašinas ( tankus, transporterius ) ir prieš kovinę techniką turinčią priešlėktuvinę ginybą. Jo tikslas - netikėtai pasirodyti, trumpai būti matomumo ribose - greitai praskristi per mūšio lauką, paleisti keleta kovinių raketų ir greitai dingti, nespejus priešininkui atidengti atsakomosios ugnies. Juodasis Ryklys gali skristi į kovą pakrautas apie 2000 kg amunicijos. Pagrindinę šio sraigtasparnio amuniciją sudaro 30 mm greitašaudis kulkosvaidis 2A42, 12 prieštankinių raketųVIKHR ir 80 oras-oras klasės raketų IGLA-V. Tokios ginkluoties KA-50 yra ypač pavojingas. Šiuo atveju pagrindinis ginklas yra viršgarsines VIKHR raketos, kurių skridimo nuotolis daugiau nei 8 kilometrai. Ši automatinė lazeriu vedama raketa skirta sunaikinti šarvuotą techniką, bet tuo pat metu Vikhr raketos yra universalus ginklas kuris gali sunaikinti bet kokį realų taikinį, kaip įtvirtintus gynybos taškus, sraigtasparnius, lėktuvus, radarus ir t.t. Galima drasiai sakyti, kad KA-50-ojo pilotas yra apsaugotas labiausiai iš visų sraigtasparnių pilotų pasaulyje. Po įvairiausių šarvų bandymų buvo pasirinkti plieno lydinių plokštelės. Plačiai naudojamos keramikinės apsauginės plokštelės nepaliko gero įspūdžio testavimo komisijai, kai bandymų metu pistoleto kulka suskaldė keramikinę plokštelę, ir pilotas tapo lengvai pažeidžiamas, buvo nuspręsta naudoti labiau patikimus plieno plokštelių šarvus. KA-50-ojo pilotas apsaugotas 300 kg šarvų ir sustiprinto 55 mm storio stiklo. Ir visa tai suteikia keletą kartų geresnę apsaugą nei JAV sraigtasparnio "Apache" pilotui. Be 300 kg šarvų, skirtų pilotui, KA-50 gali pasigirti gerai apsaugotais: kuro saugyklomis, valdymo taškais, varikliu ir sraigtu. Sraigtasparnio gyvibingumą stipriai padidina tai, kad nėra uodegos sraigto, nes jį pažeidus sudužimas neišvengiamas. Pagrindinio sraigto sparnai pagaminti iš polimerinių medžiagų sugeba atlaikyti keletą šūvių ir leidžia testi skrydį. Bet jei atsitiko taip, kad sraigtasparnis pamuštas, pilotas gali pasinaudoti katapultavimosi sistema sraigtasparniui skrendant bet kokiame aukštyje ir bet kokiu greičiu. KA-50 pirmasis sraigtasparnis pasaulyle kuriame buvo įmontuota piloto katapultavimosi sistema. Du atskirai sumontuoti varikliai sumažina tikimybę, kad jie gali būti pažeisti vienu metu.Varikliai gali veikti 30 minučių be tepalų ir tai laidžia plotui nuskristi į saugią vietą ir ten nutūpdyti sraigtasparnį. Varikliai taip pat apsaugoti nuo dulkių patekimo į jų vidų, todėl sraigtasparnis gali tūptis neparuoštose nutūpimui aikštelėse. Sraigtasparnis turi dublikuotą ir patikima hidraulika ir energijos tiekimo sistemą. Degalų saugyklų konstrukcijos dėka degalai neišteka, nes atsiradusios skylės automatiškai užtaisomos. Kadangi KA-50 turi išmetamos šilumos slopinimo ir sklaidymo sistemą, sraigtasparnis nepalieka šiluminio pėdsako ir taip sumažina šilumą sekančių raketų tikimybę numušti jį. Sraigtasparnyje taip pat yra įmontuota sistema ispėjanti, kad sraigtasparnis yra matomas priešo radaro.
Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(0)
(0)
(0)

Komentarai (6)

Susijusios žymos: