Tiltas per Raudonąją jūrą. Afrika ir Azija susijungs ()
Tai galėtų būti pirmasis fizinis tiltas, jungiantis Afriką su Azija.

© Ekrano kopija | https://www.google.lt/maps/@28.096239,34.5429196,10z?hl=lt&entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDYwNC4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Egiptas ir Saudo Arabija paskelbė apie savo pasirengimą nutiesti jungtį per Raudonąją jūrą. Šis projektas galėtų pakeisti regiono geopolitinę padėtį ir suartinti abu žemynus labiau nei bet kada anksčiau.
„Baigėme tilto tarp Egipto ir Saudo Arabijos planavimą ir esame pasirengę jį įgyvendinti bet kuriuo metu – tilto ar tunelio pavidalu“, – pareiškė Egipto transporto ministras Kamelis al-Waziras.
Šie žodžiai buvo pasakyti Amerikos prekybos rūmų Egipte organizuotos ekonomikos konferencijos kuluaruose. Tai reiškia, kad po daugelio metų skelbimų grįžta tiesioginio žemynų sujungimo vizija – tiltas per Raudonąją jūrą, kuris sujungtų Sinajaus pusiasalį su Saudo Arabija.
Jei projektas bus įgyvendintas, jis bus pirmasis fizinis tiltas tarp Afrikos ir Azijos. Jis per Tirano salą sujungs Egipto Šarm el Šeichą su Saudo Arabijos Ras Alsheich Hamid iškyšuliu – strategiškai patogioje vietoje Tirano sąsiauryje, prie įplaukos į Akabos įlanką.
|
Projektas neapsiriboja vien pačiu tiltu. Jis taip pat apima greitojo geležinkelio linijos, kuria būtų gabenami kroviniai tarp Afrikos ir Azijos, statybą.
Egiptas sparčiai plečia savo geležinkelių tinklą septyniuose skirtinguose transporto koridoriuose, įskaitant tris greitojo geležinkelio linijas, jungiančias Raudonosios jūros uostą Ain Sokhną su Viduržemio jūros pakrante (įskaitant Aleksandriją) ir pietiniu Asuanu.
Tilto projekto vertė siekia apie 4 milijardus dolerių. Investuotoja bus Saudo Arabija, o pats projektas papildys prieštaringai vertinamo mega-metropolio NEOM – futuristinio miesto, statomo šiaurės vakarinėje šalies dalyje, prie pat Raudonosios jūros, – statybas. 2016 m. karalius Salmanas bin Abdulazizas paskelbė, kad nori pastatyti tiltą, jungiantį Arabiją su Egiptu.
Tačiau potencialus tiltas (arba tunelis) turėtų daug daugiau nei vien logistinę reikšmę. Jo statyba galėtų būti įtraukta į platesnį planą, kuriuo siekiama integruoti geležinkelio ir prekybos kelius, jungiančius Aziją su Europa.
Panašia kryptimi eina ir kitos regiono šalys: Izraelis ir Irakas investuoja milijardus dolerių į savo geležinkelius, kurie, kaip ir Egipto planai, skirti sudaryti sąlygas susisiekimui rytų-vakarų kryptimi, sujungiant Aziją su Viduržemio jūros uostais.
Egiptas taip pat neslepia savo ambicijų. Jis modernizuoja savo Viduržemio jūros uostus, o greitasis geležinkelis, aplenkiantis tankiai užstatytą Nilo slėnį ir einantis per dykumą, skirtas ne tik sutrumpinti kelionės laiką, bet ir aptarnauti svarbiausius šalies taškus, tokius kaip Piramidžių regionas, kurį geležinkelis turėtų „aplenkti iš pietų, kartu aptarnaudamas ir tą teritoriją“.
Jei tiltas iš tikrųjų bus pastatytas, tai bus daugiau nei vien inžinerinis žygdarbis. Jis galėtų tapti naujo Egipto ir Saudo Arabijos bendradarbiavimo, bet ir platesnio regiono atsivėrimo logistikai bei pasaulinei prekybai simboliu.
