Viaduc de Millau - aukščiausias pasaulyje viadukas
(0)
2004 metų gruodžio 12 d. Prancūzijos prezidentas Žakas Širakas (Jacques Chirac) iškilmingai atidarė „Milau viaduką”, esantį automagistralėje A 75, jungiančioje Clermont-Ferrand su Beziers. Milžiniško viaduko statybos darbai užtruko trejus metus. Pastačius viaduką atsirado galimybė kirsti Tarn slėnį be sustojimo, sutrumpinus kelionės laiką 45 minutėmis ir 62 kilometrais kelyje Paryžius – Perpigan. 2,4 km ilgio ir rekordinio 343 metrų aukščio viadukas – įmonės Compagnie Eiffage du Viaduc de Milan (CEVM) statinys. Septynios atramos, iš kurių aukščiausia iškilusi į 341 m, remia 36 000 tonas sveriančius metalinius karkasus ir gelžbetonio plokštes.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia
tik entuziazmo.
Aukščiausia viaduko atrama (341 m) yra truputi aukštesnė už Eifelio bokštą. Atramos pastatytos ant 200 m2 pamatų, o jų viršūnių, besijungiančių su kelio dangos plokštėmis, plotas – 30 m2. Tikimasi, kad tokia konstrukcija bus atspari galimiems seisminiams smūgiams. Viadukas yra lengvai pasviręs tiek horizontalioje, tiek vertikalioje plokštumoje. Vertikalusis pasvirimas yra 3 proc. iš šiaurės į pietus. Horizontalus skirtas išvengti vairuotojus klaidinančio susidaromo optinio vaizdo, t. y. atramos lygiuojamos taip, kad nebūtų matomas kolonų miškas. Dėl to statinys yra lengvai pasviręs į rytus Beziers kryptimi.
Statinio eksploatacijos viršininkui Federicui Dune vairuotojų saugumas – esminis dalykas. Viaduko atramose yra įrengta 18 vaizdo fiksavimo kamerų, kurios sujungtos su automatine reagavimo į incidentus sistema, esančia Kontrolės centre, ištisą parą fiksuoja eismą šiame kelio ruože. Įvykus avarijai, Kontrolės centras gali uždaryti įvažiavimo į šį statinį šlagbaumus ir nusiųsti budintį apsaugos patrulį. Vaizdo fiksavimo ekranai užtikrina vairavimo saugumą ištisus 2 460 metrų. Kas 500 m vadinamosiose ypatingų atvejų stotelėse įrengti telefonai. Atsižvelgiant į visa tai, maksimalus judėjimo greitis yra toks pats, kaip ir likusioje automagistralės dalyje, su įprastais apribojimais sunkiasvoriams automobiliams.
Viaduko pagrindinė paskirtis - sumažinti kamščius į Pietus nuo Paryžiaus. Nors tikslas buvo prioritetinis pačiai valstybei, tačiau statybas vykdė privati Eiffage du Viaduc de Milan kompanija, su kuria sudaryta 75 metų sutartis. Joje numatyta, jog kompanija rinks viaduko mokestį nuo kiekvieno pravažiuojančio automobilio. Pagal automobilių klasę ir piko mėnesius skirsis tik tarifų dydis.
Koks įspūdingas statinys, tokia pat įspūdinga ir viaduko statyba. Ji buvo vykdoma su specialiais, iš palydovo valdomais kranais. Kiekviena viaduko atrama statyta iš 16 sekcijų, po 2230 tonų. Sekcijos surinktos iš 60 tonų masyvų, kurių plotis 60 metrų, ilgis 17 metrų.