Turime problemų virš Baltijos jūros. Kaip kenkia rusai  ()

Tai yra hibridinio karo forma.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Oro linijos, skraidančios virš Baltijos jūros, susiduria su GPS signalo trukdžiais. Jos įtaria dėl to Rusiją, rašo bulvarinis laikraštis „The Sun“, kuris atliko tyrimą kartu su organizacijos GPSJAM tyrėjais.

Pažymima, kad nuo 2023 m. rugpjūčio mėn. 2 309 „Ryanair“ ir 1 368 „Wizz Air“ skrydžių metu pranešta apie palydovinės navigacijos problemas Baltijos regione.

Taip pat problemų kilo 82 „British Airways“, septynių „Jet2“, keturių „EasyJet“ ir septynių TUI skrydžių metu.

Medžiagoje teigiama, jog buvo pranešta apie GPS palydovų signalų „užstrigimus“, dėl kurių lėktuvai nukrypdavo nuo kurso, kad išvengtų kliūčių, kurių iš tikrųjų nebuvo.

Kaip rašo „The Sun“, Europos oro saugumo tarnyba sausį tokius trukdymus pavadino „atakomis“, tačiau nenurodė, kas už jų slypi.

GPSJAM duomenimis, tos sritys, kuriose nemaža dalis orlaivių turi prastą navigacijos tikslumą, sutampa su zonomis, kuriose galimos „kliūtys“.

 

„The Sun“ tyrimas atskleidė, kad „atakų“ padaugėjo nuo mažiausiai 50 per savaitę praėjusiais metais iki daugiau nei 350 per savaitę praėjusį mėnesį.

Karo ekspertas Jackas Watlingas iš RUSI ekspertų grupės pažymėjo, jog Rusija „ilgai naudojo GPS trukdymą kaip persekiojimo įrankį“, išplėtusi jį į NATO šalių teritoriją.

„Visur, kur yra rusai, fiksuojami GPS slopinimas, taip pat apie Kaliningradą“, – pažymėjo J. Watlingas.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(2)
(10)
(-8)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()