Milžiniškas skandalas. 5 500 km. Kinija metė iššūkį JAV (Video)  ()

Šnipinėjimas ir vagystės.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Dvi keleivinių orlaivių pramonės milžinės – Europos „Airbus“ ir Amerikos „Boeing“ – turi grėsmingą konkurentą. Tai Kinijos bendrovė „Comac“, gaminanti orlaivius C919. Nors pirmasis komercinis skrydis įvyko 2023 m., kinai jau yra gavę daugiau kaip 900 užsakymų savo mašinai.

Daugelį dešimtmečių pasaulinė keleivinių orlaivių rinka buvo padalinta tarp dviejų pagrindinių gamintojų – „Airbus“ ir „Boeing“. Šią duopoliją netrukus gali sugriauti bendrovė iš Kinijos. Po ilgo savo naujojo orlaivio kūrimo laikotarpio „Comac“ nori užkariauti pasaulio rinkas su C919 modeliu.

Šio lėktuvo prototipas buvo paleistas 2017 m., o pirmasis komercinis skrydis įvyks 2023 m. Nors C919 dar nespėjo pelnyti panašios reputacijos kaip jo konkurentai Europoje ir JAV, jis jau dabar yra pardavimo hitas – dešimčių oro transporto bendrovių užsakymų portfelis sudaro daugiau kaip 900 orlaivių, su galimybe įsigyti dar daugiau kaip 100 orlaivių.

[Vokietija+kuponas] Mažiausia kaina istorijoje! Įspūdingos lazerinės graviravimo staklės: galima pjauti arba graviruoti daugiau nei 1000 skirtingų medžiagų (Video, „Swiitol C18 Pro“)
10702 6

Šių metų modelis už mažiausią kainą iki šiol

Specialus kuponas

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Pažangiausi techniniai sprendimai

Puikus daiktas DIY projektams

Išsamiau

Iki šiol buvo pagaminta tik keliolika šios technikos vienetų mašinų, o dabartinis Kinijos gamintojo gamybos pajėgumas – 10 orlaivių per metus, tačiau ambicingame plėtros plane numatyta sparčiai didinti gamybos mastą. Kinų teigimu, tikimasi, kad jau 2031 m. nuo „Comac“ surinkimo linijos nuvažiuos 20 C919 orlaivių per mėnesį.

„Comac C919“ yra „Boeing 737“ ir „Airbus A320“ atitikmuo Kinijoje. Priklausomai nuo versijos, lėktuve gali tilpti nuo 150 iki 198 keleivių. Lėktuvo ilgis – 39 metrai, sparnų plotis – 36 metrai, o skrydžio nuotolis – maždaug 4 000 – 5 500 kilometrų.

 

Orlaivio sukūrimą lydėjo skandalas, susijęs su Kinijos pramoniniu šnipinėjimu ir aviacijos ir kosmoso technologijų vagyste, dėl kurio JAV buvo iškeltos bylos ir priimti apkaltinamieji nuosprendžiai. Nepaisant to, Kinija pristato C919 kaip Kinijos pramonės kūrinį ir mašiną, suprojektuotą ir pagamintą išskirtinai Kinijoje.

 

Svarbus komponentas – orlaivio variklis –  taip pat yra užsienio kilmės. Tai du du LEAP-1C varikliai, kuriuos gamina CFM, bendra JAV GE Aerospace ir Prancūzijos Safran Aircraft Engines įmonė.

Šių variklių pardavimą iš pradžių blokavo JAV, kurios tam pritarė tik 2020 m. Galiausiai Kinijos gamintojas planuoja visus JAV kontroliuojamus eksportuojamus komponentus pakeisti vietiniais atitikmenimis.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(0)
(12)
(-12)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()