„NATO bando išvengti panikos.“ Smogė Lietuvai (1)
Perdavė slaptą informaciją štabui.
Visi šio ciklo įrašai |
|
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kinijos laivas, įtariamas sugadinęs telekomunikacijų kabelius Baltijos jūroje, veikė pagal Rusijos žvalgybos nurodymus.
Kaip rašo laikraštis „The Wall Street Journal“, remdamasis anoniminiais tyrime dalyvavusiais šaltiniais, Rusijos žvalgyba liepė laivo kapitonui sugadinti kabelius inkaru.
Leidinio teigimu, Rusijos Juodosios jūros laivyno korvetė „Mercurij“ atvyko į Kategato rajoną, atlikusi laivui „Yi Peng 3“ žvalgybą bei perdavė slaptą informaciją štabui Kaliningrade.
|
WSJ straipsnyje pažymima, kad NATO susidūrė su sunkumais reaguodama į įvykius Baltijos jūroje: vadovybė vengia tiesioginių kaltinimų Rusijai, kad išvengtų panikos.
Kinijos laivo „Yi Peng 3“ maršrutų pokyčiai užfiksuoti 2024 metų pavasarį. Jis pradėjo lankytis Rusijos uostuose, įskaitant Murmanską ir Ust Lugą. Iki šio momento laivas nebuvo Rusijoje nuo 2015 m.
2024 metų pavasarį maršruto pakeitimų priežastys lieka nežinomos. Šiuo metu neaišku, ar tai susiję su bendradarbiavimo su Rusijos puse pradžia.
Telekomunikacijų kabelis buvo pažeistas 2024 m. lapkričio 18 d., kai virš jo praplaukė Kinijos krovininis laivas „Yi Peng 3“. Suomija, Vokietija, Švedija ir Lietuva pranešė apie kabelio pažeidimus.
Šis kabelis, pajungtas 2016 m., yra vienintelis povandeninio ryšio kanalas, einantis tiesiai į Vidurio Europą.
Vėliau laivą ir jo įgulą sulaikė Danijos karališkojo karinio jūrų laivyno laivas apklausai ir siekiant išsamiai ištyrinėti jų kursą ir veiklą telekomunikacijų kabelių srityje.
Buvo pranešta, kad laivo kapitonas yra rusas Aleksandras Stečencevas.
Anksčiau, 2023 metų spalį, pranešta, kad Kinijos laivas įtariamas sugadinęs dujotiekį ir ryšio kabelius tarp Švedijos, Suomijos ir Estijos.
Švedijos karinio jūrų laivyno povandeninis laivas „Belos“ ištyrė pažeistą kabelį ir analizė parodė, kad žalą padarė „išorinė mechaninė jėga“.
Žalos vieta ir laikas sutapo su Kinijos laivo „Newnew Polar Bear“ praplaukimu.