Rusijos ir Kinijos draugystė gali baigtis  ()

Krizė vystosi didėjančių JAV ir Europos sankcijų Rusijai fone.


Xi Jinpingas ir V. Putinas
Xi Jinpingas ir V. Putinas
© Presidential Executive Office of Russia, CC BY 4.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Putin-Xi_meeting_(2023)_7.jpg

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Rusijos muitinė pradėjo masiškai sulaikyti krovinius, kurie buvo siunčiami geležinkeliu iš Kinijos į Europą per Rusiją, rašo Kinijos leidinys „Caixin“. Vienas su žurnalistais kalbėjęs logistikos specialistas skaičiavo, kad nuo spalio pabaigos buvo sulaikyta daugiau nei tūkstantis konteinerių. Krizė vystosi didėjančių JAV ir Europos sankcijų Rusijai fone.

Kroviniai pradėjo vėluoti spalį ir lapkričio pradžioje, rašo Caixin. Pasak „Chongqing Sino-Euro International Logistics“ vadovo, Rusijos muitinė dažniausiai sustabdė konteinerius su mašinomis ir elektroniniais komponentais. Tačiau kenčia ir kiti tiekėjai. Pasak „Bangdatong Logistics“ generalinio direktoriaus Liu Zano, vienos įmonės klientų konteineris su Kalėdoms išsiųstais drabužiais vis dar yra Rusijoje.

OLED visu pajėgumu: Fantastiškos spalvos, nuostabi greitaveika, aukščiausio lygio dizainas (AGON PRO AG326UD apžvalga)
3622

Štai kokio kokybinio lygio monitorių galima šiais laikais pagaminti už visiškai normalią kainą, arba kas būna, kai „ekonominės“ klasės monitoriai pradeda stumti flagmanus iš rinkos.

Išsamiau

Kaip aiškinama leidinyje, vienu vagonu vienu metu galima gabenti kelis konteinerius. Jei vienas konteineris bus sulaikytas, kitas taip pat liks nejudantis, o jame gali ir nebūti prekių, kurių eksportas iš Rusijos ribojamas.

Anot Liu Zano, tranzito per Rusiją vėlavimų būta ir anksčiau, tačiau dabar jų mastai yra beprecedentys. Dėl to Kinijos įmonių sąnaudos auga, rašo „Caixin“. Siekdamos išvengti papildomų išlaidų, įmonės siunčia naujus krovinius aplenkdamos Rusiją.

Problema palietė ne tik Kinijos tiekėjus, bet ir krovinių laukiančius jų partnerius Europoje. Pavyzdžiui, Italijoje logistikos bendrovė „Alix International“ kreipėsi pagalbos į šalies užsienio reikalų ministeriją ir Europos prekybos organizacijas. Pasak įmonės savininkės Alisos Arduini, Rusijoje užblokuoti šimtai įmonės konteinerių. Anot jos, konteineriai tikrinami rankiniu būdu ir tik tada leidžiama tęsti tranzitą, o tai atima daug laiko.

 

Vėlavimus lėmė praėjusių metų spalį priimtos muitinės direktyvos dėl prekių importo ir eksporto pakeitimai. Tada į prekių, kurių eksportas iš Rusijos draudžiamas, sąrašą buvo įtraukta įvairių tipų įranga, elektronika, kamufliažiniai drabužiai.

„Šia direktyva Rusijos muitinei suteikiami dideli įgaliojimai sulaikyti prekes, kurios, jos manymu, gali būti skirtos kariniam arba dvejopam naudojimui. Patikrinimas gali būti atliktas bet kurioje stotyje“, – sako Yangas Jie, Eurazijos geležinkelių tarptautinio krovinių ekspedijavimo vadovas.

Taivano Nanhua universiteto Tarptautinių santykių ir verslumo katedros profesorius Sunas Guoxiangas sakė „The Epoch Times“, kad Rusijos veiksmus galima paaiškinti viena iš trijų priežasčių: Maskva gali bandyti užkirsti kelią Kyjivui reikalingų produktų tiekimui į frontą, reaguoti į ES sankcijas arba daryti spaudimą Kinijos įmonėms, kad jos pernelyg nesivadovuotų Vakarų sankcijomis.

 

Kinijos prekių pristatymo į Europą problemos tapo žinomos atsižvelgiant į tai, kad dėl naujausių Amerikos sankcijų smarkiai sumažėjo Kinijos rusiškos naftos pirkimai.

Europa taip pat svarsto naują sankcijų paketą. Tai gali apimti apribojimus 70 naftą gabenantiems laivams, maždaug 15 Rusijos bankų atjungimą nuo SWIFT ir laipsnišką aliuminio importo iš Rusijos draudimą, remdamasi šaltiniais, rašė „Bloomberg“.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(1)
(2)
(-1)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()

Susijusios žymos: