Kelio atgal nėra. Kinija atsikrato Rusijos (1)
Kinija nebenori dirbti su Rusija.

© Jack No1 (CC BY-SA 3.0) | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:China_-_Russia_Railway.jpg
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Dėl Rusijos taikomų apribojimų per jos teritoriją gabenti tam tikras dvejopo naudojimo prekes, kurios gali būti panaudotos kariniais tikslais, sutriko krovinių gabenimas geležinkelio linija iš Kinijos į Europą. Masiniai krovinių konfiskavimai, kuriems Kinijos tiekėjai nebuvo pasiruošę, parodė, kad Pekino strategija kurti aplinkinius prekybos kelius nesiremiant Rusija yra teisinga.
Krovinių vežimo apimtys tarpžemyniniu geležinkelio maršrutu mažėja jau kelis mėnesius, nes Rusijos valdžios institucijų konfiskavimo banga pakirto Kinijos logistikos bendrovių pasitikėjimą šiuo projektu, laikraščiui „South China Morning Post“ (SCMP) teigė pramonės atstovai. Vienas iš jų apibūdino tai kaip „skaudų smūgį“. „Nuo lapkričio mėn. mes abejojame, ar siųsti [prekes geležinkeliais]“, – sakė Andrew Jiangas, Šanchajuje veikiančios ekspedicinės bendrovės „Air Sea Transport“ generalinis direktorius.
|
Spalio mėn. Maskva uždraudė tranzitu gabenti tam tikras prekes, daugiausia dėmesio skirdama dvejopos paskirties produktams, pavyzdžiui, mechaniniams ir elektroniniams gaminiams, kuriuos Vakarų partneriai teoriškai galėtų panaudoti Ukrainos kariuomenei aprūpinti. Konfiskavimas taip pat leidžia Rusijai pasilikti prekes, kurių gabenimas uždraustas Vakarų sankcijomis, nes jos gali būti naudojamos ginklams gaminti.
Naujosios taisyklės paveikė tūkstančius konteinerių, geležinkeliais keliaujančių iš Kinijos į Europą. Daugelis Kinijos krovinių gabenimo bendrovių apie taisyklių pakeitimą sužinojo tik po kelių savaičių, o iki to laiko Rusijos valdžios institucijos jau buvo konfiskavusios didelę dalį jų krovinių, rašo SCMP. Per mėnesį per Rusiją į Europos rinką gabenama apie 80 000 vienetų 20 pėdų konteinerių (ekvivalentas).
Tokiomis aplinkybėmis Kinija ir Kazachstanas kovo pradžioje atidarė naują geležinkelio maršrutą, kuriuo krovinius į Europą bus galima gabenti aplenkiant Rusiją. Traukiniai su konteineriais iš Kinijos važiuos per Turkmėnistano, Kazachstano, Irano ir Turkijos teritorijas, o iš ten – į Europos šalis.
Tuo pat metu Kinija plėtoja dar du geležinkelio projektus per buvusios Sovietų Sąjungos Vidurinės Azijos šalis. Dėl Transkaspijos tarptautinio transporto kelio susitarta 2023 m., jis eis per Kazachstaną, Kaspijos jūros teritoriją, Azerbaidžaną ir Gruziją. Antrasis projektas patvirtintas 2024 m. ir numato nutiesti geležinkelį per Kirgiziją ir Uzbekistaną iki Kaspijos jūros, iš kur kroviniai per Turkiją bus gabenami į Europos Sąjungą.