„Kas atsakingas už parduotuvėje sudaužytą stiklainį ar butelį? Nustebsite. Daugelis lietuvių nežino“  ()

Parduotuvė privalo užtikrinti saugias apsipirkimo sąlygas.


Parduotuvė
Parduotuvė
© Tiia Monto, CC BY-SA 3.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Food_in_supermarket.jpg

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Kasdien apsipirkinėjant gali atsitikti taip, kad netyčia sugadiname prekes, pavyzdžiui, numesdami stiklainį nuo lentynos. Tokiose situacijose svarbu žinoti įstatyme nurodytus atsakomybės principus. Būtent jie ir nurodo, kas galiausiai turės sumokėti už sudaužytą stiklainį.

Lenkijos civilinė teisė numato, kad žalą padaręs asmuo privalo ją atlyginti. Tik kuris yra už tai atsakingas? Civilinio kodekso 415 straipsnis teigia, kad jei klientas savo veiksmais sunaikina prekes, jam gali tekti padengti su tuo susijusias išlaidas.

„Asus Zenbook A14“: Plonas, super lengvas, ištvermingas, ir su „Snapdragon“ galia (2025 UX3407 Copilot+ PC modelio APŽVALGA)
3584

Kiek lengvas gali būti nešiojamas kompiuteris? Išbandęs naujausią „Asus Zenbook A14 UX3407 Copilot+ PC“ likau labai maloniai nustebintas tiek dizainu, tiek našumu, tiek jo ištverme.

Išsamiau

Tačiau situacija ne visada tokia paprasta. Jei prekės sunaikinimo priežastis yra parduotuvės kaltė – pavyzdžiui, nepakankamas saugumo lygis arba neteisingas prekių išdėstymas – atsakomybė pereina pardavėjui. Pagal Civilinio kodekso 546 straipsnį parduotuvė privalo užtikrinti saugias apsipirkimo sąlygas.

Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 11 d. nutarimu Nr. 697 patvirtintos Mažmeninės prekybos taisyklės (Žin., 2013, Nr. 91-4525) nustato, kad jei prekės buvo išdėstytos netinkamai, prekės buvo sudėtos netvarkingai ir nestabiliai, atsakomybę dėl sugadintos prekės turėtų prisiimti pardavėjas.

 

Svarbus veiksnys vertinant situaciją yra tai, ar klientas prisidėjo prie žalos. Jei pirkėjo elgesys buvo neatsargus, jis gali būti patrauktas atsakomybėn. Pavyzdžiui, kai kas nors iš aukštai į pirkinių krepšelį įmeta stiklainį, dėl ko šis sudūžta. Toks atvejis laikomas dideliu neatsargumu.

Panašiai, jei klientas neatsargiai valdo vežimėlį ir atsitrenkia į lentyną, dėl ko produktai nukrenta, tai taip pat yra jo kaltė. Tokiais atvejais išvengti atsakomybės neįmanoma, net jei atrodo, kad įvykis buvo atsitiktinis.

 

Kada parduotuvė atsako už prekių sugadinimą?

Jei žala atsirado dėl parduotuvės aplaidumo, pavyzdžiui, dėl netinkamo lentynų pritvirtinimo ar neteisingo produktų išdėstymo, atsakingas yra pardavėjas. Pagal reglamentus, parduotuvė turėtų užtikrinti klientų ir prekių saugumą.

Verta tai prisiminti, ypač tais atvejais, kai klientas neturėjo jokios įtakos žalos atsiradimui.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(6)
(3)
(3)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()