Artėja pabaiga. „Greitai išnyks iš Rusijos parduotuvių“ ()
Valdžia yra pasirengusi imtis „griežčiausių“ priemonių.

© Rakoon, CC0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Tver_russia_grocery_store_153842.jpg
Visi šio ciklo įrašai |
|
|
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Populiariausia duonos rūšis Rusijoje – pjaustyta balta duona ar batonas – gali išnykti iš parduotuvių, jei valdžia įves griežtą socialiai svarbių prekių kainų kontrolę.
Tai interviu RBC metu pareiškė didžiausio šalyje kepyklų ir konditerijos gaminių holdingo „Kolomensky BKH“ savininkas Aleksejus Tulupovas.
Kovą Rusijos ministras pirmininkas Michailas Mišustinas paskelbė, kad valdžia yra pasirengusi imtis „griežčiausių“ priemonių maisto produktų infliacijai sulėtinti.
Metinio pranešimo Dūmoje metu, jis priminė, kad regionai jau gavo įgaliojimus apriboti pagrindinių maisto produktų antkainius, kurie pernai didėjo iki rekordinio lygio per 9 metus ir toliau brangsta dviženkliu tempu.
|
Pasak A. Tulupovo, duonos kainų kontrolė gali lemti kepyklų bankrotą ir produktų asortimento sumažinimą arba jų pakeitimą, kaip buvo vištų kiaušinių atveju.
„Jie pradėjo reguliuoti kiaušinių kainas – atsirado melanžas (kiaušinių pusgaminys, kiaušinių baltymų ir trynių mišinys). Jei taip atsitiktų, pjaustyta duona labai greitai išnyktų iš prekybos“, – sakė A. Tulupovas.
Pasak „Rosstat“, praėjusiais metais kvietinė duona pabrango 14,6 proc. – 1,5 karto greičiau nei bendra infliacija, kurią valdžia įvertino 9,5 proc. Šių metų sausio–gegužės mėnesiais duonos kainų padidėjimas siekė dar 6,2 proc., o bendra suma nuo karo pradžios viršijo 35 proc.
Duonos kainų kilimas „nedžiugina“ pačių kepėjų, tačiau vidutiniškai gamybos sąnaudos 2024 m. padidėjo 27 proc., anksčiau skundėsi Rusijos kepėjų sąjungos prezidentas Dmitrijus Semenovas.
„Paskolos dabartinėmis palūkanų normomis tapo nebepakeliamos; joms aptarnauti reikia didelio pelningumo, o mums tai yra keli procentai“, – skundėsi D. Semenovas. Be to, anot jo, trūksta personalo, apie 40 % individualių įmonių darbuotojų.
Pasak A. Tulupovo, pagrindinės kepyklų gamintojų išlaidos yra susijusios su žaliavomis, atlyginimais ir logistika. „Mes tam [logistikai] išleidžiame tiek pat, kiek miltams, jei ne daugiau“, – sako A. Tulupovas. Duona yra itin šviežias gaminys, aiškina jis, tai yra, produktas, kurio galiojimo laikas trumpas ir kuris turi būti kuo greičiau pristatytas į parduotuves.
Kovo mėnesį dideli duonos gamintojai pranešė mažmeninės prekybos tinklams apie pardavimo kainų padidinimą dar 10–12 %, „Vedomosti“ teigė rinkos šaltiniai.
Pasak jų, tarp kainų kilimo priežasčių gamintojai nurodė sandėlių ir transporto logistikos išlaidų padidėjimą, mokesčių naštos augimą ir miltų kainų kilimą po prasto praėjusių metų derliaus.