Rusai prisikariavo. „Trečdaliui gresia bankrotas“ ()
„...pelningumas sumažėja iki minus 20 %.“

© Sami C, CC BY 2.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Moscow-russia-street-summer-june-2016.jpg
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Ateinančiais metais 20 % taksi bendrovių Rusijoje gali užsidaryti, o iki 2026 m. pabaigos dar 10 % vežėjų greičiausiai paliks rinką, „Izvestia“ sakė kelių didelių taksi bendrovių atstovai.
Pasak jų, bendrovės bus priverstos užsidaryti dėl to, kad nebus įmanoma atnaujinti savo automobilių parko esant didelei Centrinio banko palūkanų normai, kuri šiuo metu yra 20 %.
„Kelios taksi bendrovės jau yra arti užsidarymo ribos. Kai kurios iš jų neišgyvens iki metų pabaigos“, – leidiniui sakė „Ritm“ bendrovės atstovas.
„Multi taxi“ pažymėjo, kad rizikos grupei pirmiausia priklauso jaunos automobilių įmonės, kurios prieš trejus metus atsidarė dėl taksi paklausos bangos. „Jos dar neturi sukaupusios vidinių rezervų, kad galėtų išgyventi esant didelėms lizingo palūkanų normoms“, – aiškino „Multi taxi“ vadovas Vasilijus Baranovas.
|
Dabartinės lizingo kainos daugumos transporto priemonių eksploatavimą pavertė nuostolingu, o vežėjai nustojo atnaujinti savo transporto priemones ir yra priversti pratęsti jų eksploatavimo laiką iki šešerių metų ar ilgiau, pažymėjo Spartakas Zabolotskis, taksi bendrovės „Šokolad“ investuotojas.
„Jei prieš porą metų pelningumas iki mokesčių buvo 16 %, atsižvelgiant į vėlesnį transporto priemonės pardavimą už pusę kainos, tai dabar jis sumažėjo iki 6 %, atsižvelgiant į senų transporto priemonių eksploatavimą. Jei dirbama tik su naujomis lizinguotomis transporto priemonėmis, pelningumas sumažėja iki minus 20 %“, – aiškino jis.
Be neįperkamos lizingo kainos, įmones taip pat veikia problemos dėl naujų kiniškų transporto priemonėmių.
Jei tarp vežėjų populiarios „Hyundai“, „Kia“, „Skoda“, „Volkswagen“ ir „Toyota“ atsipirko per trejus metus ir tarnavo ketverius–penkerius metus, tai kiniški ir vietiniai analogai važiuoja 1,5 metų ir reikalauja brangaus transmisijos remonto dar nepasibaigus lizingo sutarčiai.
„Už palyginti mažesnę kainą daugelio techninių mazgų (pavarų dėžės, variklio ir kt.) resursų nepakanka automobiliui eksploatuoti penkerius–šešerius metus“, – aiškino „Avenue Group taxi“ įkūrėjas ir generalinis direktorius Omaras Bagamajevas.
Kitų metų viduryje seni automobiliai, kurių rida viršija 400 tūkst. km, nebegalės atlaikyti taksi apkrovos, todėl reikės iš esmės atnaujinti įrangą.
Tačiau, pasak S. Zabolotskio, jei pelningumas išliks 5–6 %, vežėjams bus naudingiau uždaryti verslą ir kapitalą įnešti į banką.
Taksi plėtros visuomeninės tarybos pirmininkė Irina Zaripova priminė, kad vidutinis automobilių amžius Maskvoje yra apie 3,5 metų, o regionuose – apie penkerius–šešerius.
Taksi parko, kuris anksčiau buvo atnaujinamas kas 3–5 metus, senėjimas nesukels visiško pramonės sustojimo, tačiau padidins pilkąjį sektorių, nes kai kurie vairuotojai pasitrauks į šešėlį, pažymėjo I. Zaripova.
„Tikimės legalių taksi operatorių skaičiaus sumažėjimo, o tai neišvengiamai paveiks tarifus ir paslaugų prieinamumą keleiviams“, – pridūrė ekspertė.
Plataus masto automobilių taksi parkuose atnaujinimas prasidės sumažinus centrinio banko bazinę palūkanų normą, o naujų automobilių pirkimo laikas priklausys nuo jų kainos, sako Olga Kirillova, „Alfa-Leasing Group“ komercijos direktorė.
Ji priminė, kad šiuo metu vidutinė užsieninio automobilio kaina yra 3,62 mln. rublių (39 000 eurų), o vietinio – 1,56 mln. rublių (17 000 eurų).