Užsidarė 200 prekybos centrų. Tai dar tik pradžia ()
Masinis uždarymas vyksta smarkiai sumažėjus paklausai.

© Vyacheslav Argenberg/http://www.vascoplanet.com/, CC BY 4.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Moscow,_Tverskaya_Street,_Night_Moscow,_Moscow_City_Day,_Russia.jpg
Visi šio ciklo įrašai |
|
|
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Nuo 2025 m. pradžios Rusijoje veiklą nutraukė apie 200 automobilių prekybos centrų – tai sudaro apie 5 % visų prekybos atstovų, kurių šalyje yra apie 4000.
Apie tai „Autonews“ pranešė Rusijos automobilių prekybos atstovų asociacijos (ROAD) prezidentas Aleksejus Podščekoldinas. Masinis uždarymas vyksta smarkiai sumažėjus paklausai: remiantis pirmojo pusmečio rezultatais, naujų automobilių pardavimai Rusijoje sumažėjo daugiau nei ketvirtadaliu.
Pasak A. Podščekoldino, dar 30 % automobilių prekybos įmonių šalyje dabar yra itin sunkioje finansinėje padėtyje ir yra arti veiklos nutraukimo. Jis pažymėjo, kad dabartinė Rusijos automobilių rinkos struktūra neleidžia nei automobilių gamintojams, nei prekybos atstovams gauti tvaraus pelno.
|
Nepaisant bendro pardavimų mažėjimo, per daugiau nei trejus metus nuo Rusijos plataus masto invazijos į Ukrainą pradžios automobilių markių skaičius Rusijos rinkoje padvigubėjo: jei 2022 m. pradžioje jų buvo 60, tai iki 2025 m. birželio mėn. – jau 124. Tuo pačiu metu, anot eksperto, „didžioji dauguma naujų markių yra kiniškos“.
Tačiau markių skaičiaus augimas nereiškia pardavimų padidėjimo. Vidutiniškai vienas automobilių prekės ženklas Rusijoje per metus parduoda apie 12 900 automobilių – tai 28 kartus mažiau nei Jungtinėse Valstijose, kur vienas prekės ženklas parduoda apie 355 500 automobilių.
Tuo pačiu metu markių skaičius Rusijoje yra beveik tris kartus didesnis nei JAV (124, palyginti su 45), o šalyje yra 4000 automobilių prekybos atstovų, o JAV – 16 700. Kalbant apie vieną prekybos atstovybę Rusijoje, per metus įvyksta tik apie 400 pardavimų, o JAV – 960, tai yra 2,4 karto daugiau.
Dėl šių skaičių didelė Rusijos prekybos atstovybių verslo dalis yra nepelninga, pabrėžia „Autonews“.
Pasak „Autostat“ analitinio centro vadovo pavaduotojo Dmitrijaus Eregino, per pirmuosius šešis 2025 m. mėnesius Rusijoje buvo parduota 530,4 tūkst. naujų lengvųjų automobilių.
Įvertinus komercines transporto priemones (sunkvežimius ir autobusus), bendra rinkos apimtis siekė 601,8 tūkst. vienetų. Tai 28 % mažiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai, o lengvųjų automobilių segmente sumažėjimas siekė 26 %.
Tarp pagrindinių paklausos mažėjimo veiksnių „Avtostat“ analitikai nurodo aukštas automobilių kainas, griežtesnę centrinio banko politiką automobilių paskolų srityje ir aukštas paskolų bei indėlių palūkanų normas.
Kartu su Europos įmonių asociacijos (AEB) automobilių gamintojų komitetu „Avtostat“ tikisi, kad iki 2025 m. pabaigos bus parduota 1,25 mln. lengvųjų automobilių, tai yra 20 % mažiau nei 2024 m.
Anksčiau šis skaičius buvo laikomas pesimistiniu scenarijumi, tačiau dabar jis tapo baziniu. Nauja neigiama prognozė – pardavimų sumažėjimas iki 1,1 mln. automobilių, o tai reikš 30 % rinkos sumažėjimą.