„Akcija?“ Nauja praktika parduotuvėse. Štai kaip pardavėjai manipuliuoja klientais  ()

Pardavėjai manipuliuoja klientais.


Asociatyvi nuotrauka
Asociatyvi nuotrauka
© Bdx (CC0 1.0) | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Rimi_supermarket_at_Kaunas_Mega_mall,_2025,_produce_section.jpg

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Kai parduotuvėje matote „akciją“, gali būti, kad jumis manipuliuoja. Verslininkai nuolat pažeidžia taisykles dėl tikrųjų kainų nurodymo, o Konkurencijos ir vartotojų apsaugos tarnybos (UOKiK)  kantrybė jau baigėsi.

Lenkijos UOKiK prezidentas Tomaszas Chróstny paskelbė, kad įmonės šiais metais turėtų tikėtis „tolesnių tyrimų, kaltinimų ir sprendimų“. Kalbama apie pareigą nurodyti akcijose mažiausią kainą per pastarąsias 30 dienų.

Nuo 2023 m. pradžios verslininkai privalo informuoti apie mažiausią kainą prieš nuolaidą. Ši nuostata kyla iš ES Omnibus direktyvos ir galioja jau 2,5 metų. „Mūsų kantrybė verslininkų prisitaikymo procese jau baigėsi“, – sakė Chróstny.

[EU+Kuponai] Tik nuo 97€! Vėjo jėgainių rinkiniai. Turėkite energetinę nepriklausomybę visur, kur tik jums reikia
8839 7

Fantastiškai geros kainos

Specialūs kuponai

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Labai ribotas kiekis

Išsamiau

Problema yra plačiai paplitusi. UOKiK tyrimai rodo, kad 85 proc. lenkų žino, kas yra mažiausia kaina per pastarąsias 30 dienų, ir beveik tiek pat ją lygina su dabartine kaina. Tačiau pusė jų turi problemų surasti šią informaciją.

„Praėjo 2,5 metų nuo Omnibus įvedimo ir 35 metai nuo laisvosios rinkos ekonomikos įvedimo Lenkijoje. Verslininkai priprato, kad pirkėjai mėgsta akcijas. Deja, pardavėjai pernelyg dažnai šį faktą naudoja prieš juos“, – teigė UOKiK pirmininkas.

Pagal taisykles, akcijos kaina ir mažiausia kaina per pastarąsias 30 dienų turi būti nurodyta tuo pačia šriftu. Dydis ir spalva neturi klaidinti. UOKiK taip pat vykdo tyrimus dėl didelių pakuočiųir tikrina didžiausius prekybos tinklus.

 

Gegužę UOKiK pateikė kaltinimus įmonei „Temu“ už neteisėtą reklaminių kainų pateikimą. Kai kurių produktų kainos per kelias dienas keitėsi keletą kartų, tačiau nurodyta mažiausia kaina per pastarąsias 30 dienų liko nepakitusi.

Įmonėms, kurios nesilaiko taisyklių, gresia finansinės baudos. Tarnyba vykdo „intensyvų stebėjimą“ ir tikrina kainų palyginamumą, skaičiuojant už produkto litrą ar kilogramą.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(10)
(0)
(10)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()