Alaus, dešrelių ir… chaoso šalis? Vokietija nebesusitvarko ()
Jie vis dar gali tikėtis alaus ir dešrelių.

© Andre_de, CC BY-SA 4.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:ICE_4,_1._Klasse.jpg
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Vokiečiai laikomi punktualiais. Amerikos žurnalistams iš „Washington Post“ tai, kad 44 % tolimojo susisiekimo traukinių vėluoja, simbolizuoja „nacionalinę krizę“. Autoriai tai suprato Vupertalio traukinių stotyje.
Štai kokia bloga padėtis „alaus, dešrelių ir punktualių traukinių šalyje“: „Nuo balandžio pabaigos kai kurie Vokietijos traukiniai nebegali kirsti Šveicarijos sienos Bazelyje, nes vėlavimai „Deutsche Bahn“ tinkle ten sukelia didelių sutrikimų“ – taip „Washington Post“ nepalankiame straipsnyje apibūdina Vokietijos geležinkelių transporto būklę. Dabar keliautojai Bazelyje turi persėsti į patikimus Šveicarijos traukinius.
Tai, kad Vokietijos geležinkeliai nebeveikia tinkamai, yra jau visos tautos simptomas, aiškina Amerikos žurnalistai. Punktualumas yra „nacionalinio įvaizdžio dalis“ Vokietijoje. Todėl tai, kad traukiniai jau daugelį metų vis labiau nepunktualūs, yra ne kas kita, kaip „vokiečių tapatybės krizė“.
|
Kaip įrodymą autoriai, be kita ko, pateikia interviu su keleiviais, įstrigusiais Vupertalio traukinių stotyje. Dauguma vokiečių neseniai patyrė panašius sunkumus. Tačiau Amerikos žurnalistams dabartinė situacija atrodė ir nauja, ir erzinanti.
„Jei paklausysite vokiečių, dabartinė geležinkelių krizė yra ne kas kita, kaip nacionalinė katastrofa.“
Vėlavimai „dabar yra nuolatinė su darbu susijusi našta“, ypač keleiviams. Žurnalistai cituoja banko darbuotoją iš Diuseldorfo, kuris pirmadienio rytą norėjo nuvykti iš Vupertalio į Hamą – iš tikrųjų kelionės trukmė buvo 45 minutės. Tačiau jo traukinys taip ir neišvyko. Laukęs pakaitinio traukinio, banko darbuotojas atvyko dviem valandomis vėliau nei planuota – kolega turėjo perimti jo 8 val. ryto susitikimą.
„Šiais laikais traukiniai laiku yra išimtis“, – sako banko darbuotojas.
72 metų pensininkas pirmadienio rytą turėjo išvykti iš Vupertalio. Jis laukė kito traukinio į Berlyną. „Mes visi žinome, kad jei nieko nedarote dėl infrastruktūros, tik pabloginate problemas – ir tai mes dabar matome“, – sakė jis Amerikos žurnalistams, pertrauktas garsiakalbio, pranešančio apie dar vieną vėlavimą.
Dešimtojo dešimtmečio pradžioje apie 85 proc. tolimojo susisiekimo traukinių Vokietijoje atvykdavo laiku. Šiandien šis skaičius svyruoja apie 60 proc.
Keleivių asociacijos „Pro Bahn“ federalinis pirmininkas Detlefas Neussas net nebando slėpti šių skaičių. „Vokietijai labai gėda, kad ši kadaise patikima geležinkelių sistema taip sunyko“, – sakė jis Amerikos žurnalistams. Trisdešimt metų trukęs investicijų trūkumas paveikė kadaise išgirtą Vokietijos geležinkelių tinklą.
„Tam tikru momentu pasiekiamas taškas, kai jis nustoja veikti“, – sakė D. Neussas, – „ir štai kur mes atsidūrėme“.
Savo straipsnyje „Washington Post“ mini devynių mėnesių trukmės linijos tarp Berlyno ir Hamburgo, kuria paprastai kasdien važiuoja 470 traukinių, pervežančių apie 30 000 keleivių, uždarymą. Dabar traukiniai bus nukreipiami alternatyviu maršrutu be greitųjų geležinkelių bėgių, kelionės laiką pailginant nuo dviejų iki trijų valandų.
Keleivių asociacijos „Bahn Pro“ teigimu, gali praeiti dar dešimtmetis ar daugiau, kol vokiečių punktualumas vėl taps geležinkelių savybe.
Dvi moterys taip pat turėjo persėsti į traukinį Vupertalyje ir dėl to praleido jungiamąjį traukinį į Berlyną – kelionės laikas, kaip tikėtasi, pailgėjo dviem valandomis. „Vakar vakare paskambinome mano pusbroliui, kad praneštume jam, kada atvykstame“, – pasakojo viena moteris, – „o jis tiesiog pasakė: „Na, maždaug dviem valandomis vėliau, tiesa?“
Jos draugė amerikiečių žurnalistui rekomenduoja: „Aš jau keturias valandas vėluoju. O atvykau trečią valandą nakties. Prie to pamažu pripranti ir geriausia nieko neplanuoti atvykimo dienai.“ Kaip paguoda autoriams: kito apsilankymo Vokietijoje metu jie vis dar gali tikėtis alaus ir dešrelių.