Be Donbaso, bet su Juodąja jūra. Kurie Ukrainos praradimai yra „mažiau skausmingi“?  ()

Analitikas Tomas Sharpas Donecko srities svarbą palygino su Ukrainos Juodosios jūros kontrole. Jo nuomone, jei Ukraina prarastų 80 % laivybos laisvės, tai pakenktų jos ekonomikai 10–12 % BVP.


Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© ZSU (atvira licencija) | https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1116346720678405&set=pb.100069092624537.-2207520000&type=3

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Ukrainai Donbaso netektis bus mažiau skausminga nei prieigos prie Juodosios jūros praradimas. Šią nuomonę straipsnyje „The Telegraph“ išreiškė Tomas Sharpe, Britų imperijos ordino riteris, 27 metus tarnavęs Karališkajame laivyne ir vadovavęs 4 skirtingiems karo laivams.

Pasak eksperto, pačioje 2022 m. invazijos pradžioje mūšiai dėl Gyvačių salos uždavė toną Ukrainos pasipriešinimui. Gynybos pajėgos nuskandino nemažai Rusijos laivų ir atitraukė Juodosios jūros laivyną nuo Ukrainos krantų. Tačiau šiuo metu Ukraina neturi visiškos laivybos laisvės dėl Rusijos blokados, kuri sustabdė iki 90 % viso jos jūra gabenamo eksporto.

Juodosios jūros grūdų iniciatyva, tarpininkaujant JT ir Turkijos remiamai, buvo įgyvendinama nuo 2022 m. liepos iki 2023 m. liepos mėn. Tai iš dalies sumažino spaudimą, nes eksportas padidėjo 50 % iki 33 milijonų tonų grūdų per 1000 siuntų. Putinas iniciatyvą nutraukė 2023 m. liepą.

„Akcija?“ Nauja praktika parduotuvėse. Štai kaip pardavėjai manipuliuoja klientais
13500 34

Pardavėjai manipuliuoja klientais.

Išsamiau

Tačiau tuo metu Ukrainos ilgalaikė atsakomoji strategija jau davė vaisių – spartus jūrinių dronų kūrimas ir naudojimas kartu su didesniu įprastinių raketų ir specialiųjų pajėgų smūgių skaičiumi padėjo išstumti usijos Juodosios jūros laivyną iš Sevastopolio.

„Dauguma skaičiavimų teigia, kad jei Ukraina praras 80 % laivybos laisvės, tai pakenks jos ekonomikai 10–12 % BVP. Netiesioginiai nuostoliai gali siekti net 30 %. Jie tiesiog negali sau leisti, kad tai pasikartotų“, – pažymi Tomas Sharpe.

 

Jis pažymėjo, kad prie to galima pridėti ir įtakos, prieigos ir įtakos kitoms šalims, kurioms reikia šių eksportuojamų prekių, praradimą, ir kad laivybos laisvės Juodojoje jūroje išsaugojimas yra svarbesnis nei ginčytinas ir šiuo metu aptarinėjamas teritorjų apsikeitimas.

Sharpe pažymėjo, kad karo metu dauguma žmonių linkę susitelkti į sausumą ir beveik niekas nekreipia dėmesio į jūrą. Tačiau tai gali sunaikinti šalies saugumą ir gerovę. Todėl straipsnio autorius ragina neignoruoti jūros, nes šis konfliktas dabar gali artėti prie pabaigos.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(1)
(0)
(1)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()