Jūsų pinigus gali būti „užšaldyti“. Bankai įveda taisyklę, kuri palies kiekvieną – štai, kas keičiasi ()
Nuo spalio 9 d.

© Peggy_Marco (Free Pixabay license) | https://pixabay.com/photos/atm-withdraw-cash-map-ec-card-1524870/
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Nuo šiol jūsų pinigus bankas gali... „užšaldyti“: nustebsite, kas vyksta!
Rudenį bankų sistemoje įvedama nauja apsaugos priemonė, kuri gali šiek tiek pavėlinti pinigų pervedimus – bet gera žinia yra ta, kad tai naujai atsiradusi gynybos linija prieš sukčius.
Kodėl pokytis reikalingas?
Šiuolaikiniai sukčiavimo būdai sparčiai tobulėja – juo labiau dėl dirbtinio intelekto. Skaitmeninėje erdvėje sukčiams kurti apgaulę tapo lengviau nei bet kada – ne vienas banko klientas prarado dešimtis tūkstančių eurų.
|
Kas keičiasi nuo spalio 9 d.?
Nuo šiol vykdydami bankinį pavedimą pastebėsite: bankas patikrins, ar gavėjo vardas sutampa su sąskaitos numeriu. Jei ne – iššoks pranešimas: „Jūsų suvestas gavėjo pavadinimas neatitinka mūsų duomenų. Ar tikrai norite tęsti?"
Tai reiškia, kad pervedimą įvykdyti galutinai iškart gali nepavykti – paspaudimas „Tęsti“ taps sąmoningu jūsų sprendimu.
Kam naudingas šis papildomas patikrinimas?
Iki šiol sukčiai dažnai pasinaudodavo tuo, kad gavėjo vardas nesutampa su sąskaitos numeriu arba tyčia jį suklastoja – tokie pavedimai atrodė oficialūs, tačiau nuvedė žmonių lėšas į svetimas sąskaitas. Dabar šią spragą sumažinti padės papildomas saugumo barjeras.
Ar tai vienintelė naujovė?
Ne. Ateityje galbūt pasitelksime bankų kompensacijų sistemą – Jungtinėje Karalystėje klientams bankai privalo atlyginti iki 85 tūkst. svarų sterlingų nuostolių sukčiavimo atvejais. Šią idėją aktyviai svarsto ir Europos Sąjungos lygmenyje, tad galbūt panašus modelis ateityje pasieks ir Lietuvą.