Rusijos kariai pasienyje – Estija spaudžia stabdžius ()
Susirūpinę dėl savo saugumo.
© Kulmalukko, CC BY 3.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Signboard_in_border_of_Estonia_and_Russia.jpg
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Estijos infrastruktūros ministras Kuldaras Leissas paskelbė, kad vyriausybė planuoja iš dalies pakeisti Aplinkos apsaugos įstatymą, siekdama paspartinti vadinamojo „Sātse Boot“ aplinkkelio statybą.
Spalio 10 d. Estijos policijos ir sienos apsaugos valdyba pastebėjo neįprastai didelį Rusijos karių skaičių, judantį per „Sātse Boot“ – 115 hektarų Rusijos teritorijos ruožą, besitęsiantį į Estiją. Laikydama tai grėsme nacionaliniam saugumui, Estija uždarė kelią, einantį per „Sātse Boot“, bent iki antradienio, spalio 14 d.
Verska–Ulitina kelias, vedantis per „Sātse Boot“ į Sātsę, yra vienintelis asfaltuotas kelias. Visi aplinkkeliai yra žvyrkeliai arba siauri miško takeliai.
Estijos vyriausybė 2024 m. gegužę patvirtino aplinkkelio „Sātse Boot“ statybą. Transporto valdyba pradėjo projektavimo darbus, bet finansavimas statybai buvo skirtas tik 2025 m.
Tačiau statyba atidėta, nes šių metų gegužę Aplinkos taryba paskelbė, kad pirmiausia bus atliktas statybos poveikio aplinkai vertinimas. Tikimasi, kad naujasis kelias kirs gamtos rezervatą, o statybvietėje taip pat bus saugomų augalų. Šiuo metu planuojama, kad poveikio aplinkai vertinimas bus baigtas 2026 m. rugpjūtį, o aplinkkelio statyba – iki 2027 m. pabaigos.
|
Infrastruktūros ministras K. Leissas pirmadienį pareiškė, kad praėjusios savaitės įvykiai aiškiai rodo sistemos silpnąsias vietas, todėl vyriausybė pradėjo neoficialias derybas dėl aplinkkelio statybos paspartinimo.
Transporto administracijos generalinis direktorius Pritsas Sauksas teigė, kad administracija neturėtų tęsti darbų, kol nebus baigtas poveikio aplinkai vertinimas. K. Leissas nurodė, kad galimas sprendimas yra Aplinkos apsaugos įstatymo pakeitimas. Pakeitimai leistų tiesti aplinkkelį nacionalinio saugumo sumetimais.
„Iki šiol aplinkkelio „Sātse Boot“ statybą laikėme įprasto kelio tiesimu. Dabar tai traktuosime kaip statybą nacionaliniam saugumui užtikrinti, ir tokiu atveju nereikia atlikti poveikio aplinkai vertinimo. Tam reikėtų tik Rīgikogu pritarimo“, – sakė jis.
Jei įstatymo pakeitimai bus patvirtinti, aplinkkelio statyba galėtų būti baigta iki 2026 m. rudens. „Nors tai vis dar neoficialūs ministrų pokalbiai, yra aiški bendra pozicija, kad šį klausimą reikia išspręsti greitai“, – sakė K. Leissas.
Susitikimo metu Policijos ir sienos apsaugos valdyba pareigūnams pateiks saugumo vertinimą, kuriuo remdamasi vyriausybė spręs, ar šiuo metu uždarytas kelias „Sātse Boot“ rajone gali būti atidarytas eismui.
Susitarimą dėl judėjimo keiu teritorijoje Estijos ir Rusijos pareigūnai pasirašė 2003 m. gegužės 20 d. Jame numatyta, kad judėjimas ir sienų režimas bus grindžiami abiejų šalių „geros valios principais“.
Abi šalys taip pat susitarė dėl taisyklių, kurių privalo laikytis į teritoriją atvykstantys asmenys. Įvažiuoti į teritoriją pėsčiomis ar sustoti griežtai draudžiama. Važiuoti galima tik automobiliu, motociklu, mopedu arba dviračiu (motoroleriais draudžiama).
Rusijos pasienio apsaugos pareigūnai turi teisę kelyje patruliuoti ir stabdyti transporto priemones patikrinimui. Jei vairuotojas turi sustoti dėl avarinės situacijos, jis privalo nedelsdamas informuoti Satės pasienio kontrolės punktą ir laukti pagalbos savo automobilyje. Visi vairuotojai apie šias taisykles įspėjami kelio ženklais.
Netoli „Satse Boot“ gyvenantys ir dažnai jį kertantys vietos gyventojai kritikavo sprendimų priėmėjus, kad šie per ilgai negalėjo paspartinti aplinkkelio statybos.
Daugelis gyventojų, susirūpinę dėl savo saugumo, renkasi aplenkti „Satse Boot“. Gyventojai taip pat nerimauja dėl papildomo laiko, kurį gelbėjimo tarnybos ir medicinos pagalba turėtų praleisti kelyje, jei Estija ar Rusija nuspręstų uždaryti teritoriją.