Šventinės išlaidos pirmą kartą viršys 1 trilijoną dolerių ()
Pasieks rekordinį lygį, nepaisant makroekonominio neapibrėžtumo.
© Tomasz Sienicki [user: tsca, mail: tomasz.sienicki at gmail.com], CC BY 4.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Prezenty_EXP_096_(ubt).JPG
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Tikimasi, kad Amerikoje šventinės išlaidos pasieks rekordinį lygį, nepaisant makroekonominio neapibrėžtumo, kurį skatina infliacija, tarifai ir rekordinis biudžeto įšaldymas. „Vartotojai vis dar gana nerimauja dėl infliacijos“, – pažymi Nacionalinės mažmeninės prekybos federacijos (NRF) vyriausiasis ekonomistas Markas Mathew.
Tačiau „per daugelį metų stebėjome, kaip vartotojai išleidžia pinigus, nepaisydami savo nuotaikos“.
Taigi NRF tikisi, kad šventinės išlaidos – nuo lapkričio 1 d. iki gruodžio 31 d. – pirmą kartą viršys 1 trilijoną dolerių, o per metus padidės 3,7–4,2 % (ir 4,3 % 2024 m.).
|
43 dienų vyriausybės uždarymas, dėl kurio šimtai tūkstančių vyriausybės darbuotojų buvo atleisti, lėmė paklausos ir privačiojo sektoriaus pajamų sumažėjimą, kuris, kaip tikėtasi, buvo absorbuotas vos tik panaikintas lapkričio 12 d.
Tačiau Donaldo Trumpo įvesti dideli tarifai gali paveikti tam tikrus produktus, nors ekspertai pabrėžia, kad nuožmi konkurencija turėtų juos sušvelninti. „Matome sąmoningą ir ryžtingą požiūrį, siekiant išvengti tarifų padidėjimo perkėlimo vartotojui“, – aiškina Mattas Shay'us, NRF prezidentas.
Taigi konkurencija, ypač internete, turėtų užkirsti kelią didžiuliam kainų kilimui. Kaina ir nemokamas pristatymas yra du „labai svarbūs veiksniai“ pirkėjams, pabrėžia „Adobe Digital Insights“ analitikas Vivekas Pandya.
„Adobe Analytics“ duomenimis, internetinės prekybos dalis turėtų toliau augti ir pasiekti 253,4 mlrd. JAV dolerių (+5,3 % per metus), įskaitant dienos rekordą – 5 mlrd. JAV dolerių per dešimt „Juodojo penktadienio“ ir „Kibernetinės savaitės“ dienų.
„Atsižvelgiant į makroekonominę aplinką (...), 5,3 % padidėjimas nėra toks jau blogas“, – sako Vivekas Pandya, pažymėdamas, kad pirkimai prasidėjo jau spalį (+8,2 %), siekiant pasinaudoti tokiais renginiais kaip „Amazon“ „Prime Day“. Tačiau pikas bus penktadienį, kai tikimasi didžiausių nuolaidų (vidutiniškai -28 %), ir pirmadienį – „Kibernetinį pirmadienį“ – elektronikai.
Konferencijų tarybos ekonomistės Stéphanie Guichard teigimu, Amerikos vartotojai „demonstruos santūrumą po kelerių metų gana didelės infliacijos“. Jos metinis tyrimas rodo, kad amerikiečiai sumažino savo šventines išlaidas (dovanoms ir dekoracijoms) iki vidutiniškai 990 JAV dolerių, tai yra 6,9 % mažiau nei pernai.
Ekonomistė pabrėžia, kad, atsižvelgiant į infliaciją, „jos yra gerokai mažesnės už prieš pandemiją buvusį lygį“, ir priduria, kad amerikiečiai planuoja savo artimiesiems duoti tai, ko jiems „reikia, o ne tai, ko jie nori“.
Pažymėtina, kad turi reikšmę generatyvinio dirbtinio intelekto (DI), pvz., „ChatGPT“ ar „Gemini“, atsiradimas, siekiant rasti dovanų idėjų ir (arba) atskleisti geriausius pasiūlymus.
