Paleido tai, ko kiti tik siekia: 60Ah kietojo kūno akumuliatoriai jau rieda nuo linijos  ()

Ankstyvoji industrializacijos stadija.


Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© hrohmann (Pixabay Content Licence)|https://pixabay.com/photos/energy-electro-power-generation-1023035/

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Pranešama, kad Kinijos „GAC Group“ pastatė pirmąją šalyje gamybos liniją, galinčią gaminti didelius (60 Ah+) vien kietojo kūno elektromobilių (EV) akumuliatorių elementus. Gamybos linija dar nėra paruošta masinei gamybai; kol kas tai tik bandomasis etapas.

Kol kas „GAC“ planuoja gaminti mažas partijas bandymams, tačiau svarbiausia, kad linija egzistuoja ir gali gaminti transporto priemonių lygio elementus.

Tai leidžia Kinijai patekti į ankstyvąją kietojo kūno technologijų industrializacijos stadiją – tai, ko Japonijos „Toyota“ ir keli JAV/Korėjos startuoliai siekia jau daugelį metų.

Ampervalandė (Ah) yra elektros krūvio vienetas, matuojantis akumuliatoriaus talpą, rodantį srovės kiekį, kurį jis gali tiekti laikui bėgant. 60 Ah reiškia, kad šios baterijos gali tiekti 60 amperų vieną valandą, 6 amperus 10 valandų ir t. t.

Kad būtų aiškiau, dauguma šiandieninių elektromobilių pouch elementų yra 40–50 Ah diapazone. Taigi, 60+ Ah ​​talpos baterijos reiškia didesnius, didesnės talpos elementus, turinčius daug privalumų.

[„Black Friday“ mega pasiūlymas] 200+ šalių! Viena geriausių eSIM paslaugų pasaulyje. Lietuvių „Saily“ + „NordVPN“ dovanų (Video)
2422

„Saily“ yra viena geriausių eSIM paslaugų pasaulyje, kuri suteikia gausa galimybių už ko gero geriausią kainą visoje rinkoje. Visame pasaulyje žinoma lietuvių kompanija mūsų skaitytojams turi specialių pasiūlymų.

Išsamiau

Pavyzdžiui, tokios baterijos turės didesnę akumuliacinę energiją, joms reikės mažiau elementų, nes kiekvienas iš jų talpina daugiau, o jų akumuliacinė kaina ir svoris gali būti mažesni. Tai būtų labai svarbu didelio formato elektromobilių elementams.

Kietojo kūno elektromobilių baterijos

Kita svarbi naujiena yra tai, kad elementai yra kietojo kūno. Įprastuose ličio jonų elementuose naudojamas skystas elektrolitas. Kita vertus, kietojo kūno baterijose naudojamas kietasis elektrolitas.

Tokios baterijos paprastai pasižymi didesniu energijos tankiu (daugiau energijos kilograme arba litre) ir geresne šilumine sauga (mažesnė gaisro rizika).

Tai leidžia greičiau įkrauti ir dirbti aukštesnėje temperatūroje (GAC teigia, kad stabilumas yra 300–400 °C).

GAC teigia, kad energijos tankis yra beveik dvigubai didesnis nei dabartinių elementų, o tai, jei tiesa, yra milžiniška. Todėl jie teigia, kad šiandien 500 km nuvažiuojanti elektromobilė su tokio pat dydžio akumuliatorių bloku galėtų nuvažiuoti 1000 km.

 

Be to, pasak „GAC“, naujoji akumuliatorių linija gali pasiekti 7,7 mAh/cm² plokštuminę talpą. „Plokštuminė talpa“ – tai įkrovos kiekis elektrodo ploto vienete.

Remiantis pranešimais, tradicinės skysto elektrolito linijos paprastai pasiekia tik iki 5 mAh/cm².

Svarbu Kinijai

Šis skaičius yra svarbus, nes didelė plokštuminė talpa yra sudėtingiausias gamybos iššūkis kuriant visiškai kietojo kūno akumuliatorius. Ji lemia, ar galima pagaminti pakankamai storas elektrodų plokšteles, kurios talpintų daug energijos, nesuskilusios ir nesugedusios gamybos metu.

Jei „GAC“ tai tikrai įrodė bandomojoje linijoje, tai rodo, kad jos kietojo elektrolito sąsaja yra stabili, o sausojo proceso elektrodų gamyba veikia.

Tai taip pat rodo, kad ateityje pramoninis mastelio keitimas yra techniškai įmanomas. Būtent šios kliūtys stabdė kietojo kūno elementų gamybą visame pasaulyje.

 

Žvelgdama į ateitį, „GAC“ planuoja pradėti mažų partijų naujųjų akumuliatorių bandymus transporto priemonėse maždaug 2026 m. Tada jie tikisi padidinti gamybą komerciniam tiekimui nuo 2027 iki 2030 m.

Tačiau šie etapai visiškai priklauso nuo rinkos reakcijos ir masinio pritaikymo. Tai taip pat priklauso nuo kietųjų elektrolitų tiekimo grandinės masto didinimo ir sąnaudų kritimo iki konkurencingesnio lygio.

Ši nauja bandomoji linija rodo, kad Kinija pereina nuo laboratorinio masto inovacijų prie pramoninio masto pajėgumų kietojo kūno akumuliatorių srityje. Tai taip pat rodo, kad „GAC“ sparčiai tampa viena iš nedaugelio bendrovių pasaulyje, turinčių bandomąją didelio formato (60+ Ah) kietojo kūno elementų liniją.

Tai suteikia Kinijai galimybę konkuruoti su Japonijos, Korėjos ir JAV pastangomis kurti visiškai kietojo kūno akumuliatorius.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(0)
(0)
(0)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()