Ši Rusijos pramonė yra ant žlugimo ribos. 7000 įmonių bankrotas, tuoj prisijungs dar 30 000 ()
Situacija – dramatiška.
© ELEVATE (Public Domain) | https://www.pexels.com/photo/three-white-enclosed-trailers-1267325/
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Rusijos transporto sektorius atsidūrė ties riba. Šiuo metu apie 7 tūkst. šios srities įmonių skelbia bankrotą. Jau kitais metais prie jų gali prisidėti daugiau kaip 30 tūkst. bendrovių. Situacija – dramatiška.
Transporto sektoriui atėjo sunkūs laikai. Ne tik Europoje, bet ir Rusijoje. Ten veikiančios įmonės susiduria su panašiomis problemomis kaip ir mūsų vežėjai – kalbama apie veiklos kaštus, kurie pastaraisiais mėnesiais smarkiai ūgtelėjo. Rinka ruošiasi bankrotų bangai, kuri po truputį tampa realybe.
Masinis įmonių žlugimas Rusijos transporto sektoriuje. Situacija – tragiška
Kaip praneša portalas trans.info, Rusijoje registruota 458,2 tūkst. subjektų, veikiančių kelių transporto srityje. Šiuo metu net 6,7 tūkst. iš jų yra sunkioje finansinėje padėtyje – įmonės likviduojamos arba skelbia bankrotą. Tai rekordiškai didelis transporto bendrovių uždarymų skaičius, neregėtas jau 17 metų.
|
Situacija iš dalies susijusi su karu Ukrainoje – konkrečiai su Rusijos įmonių izoliacija tarptautinėje arenoje ir ekonominėmis sankcijomis. Tiesiogiai tai reiškia tragišką dviejų aplinkybių derinį: vienu metu auga veiklos išlaidos, o transporto paslaugų tarifai mažėja.
Gali uždirbti 66 rublius už kilometrą, bet išlaidos sudaro 82 rublius
Vien 2025 m. vasarį transporto tarifai sumažėjo trečdaliu – buvo 33 % mažesni nei prieš metus. Tuo pat metu veiklos kaštai nuolat auga. Trans.info duomenimis, per pirmąjį 2025 m. pusmetį išlaidos padidėjo 15 %. Brangsta ne tik kuras, bet ir transporto priemonių aptarnavimas bei darbuotojų atlyginimai.
Taigi Rusijos transporto įmonių padėtis šiandien itin prasta: jos uždirba apie 66 rublius už kiekvieną nuvažiuotą kilometrą, tačiau to kilometro savikaina siekia 82 rublius. Kiekvienas reisas reiškia nuostolį, o įmonių maržos faktiškai išnykusios.
2026-ieji bus dar blogesni: išnyks daugiau nei 30 tūkst. įmonių
Tokią situaciją išgyvens tik patys stipriausi – tai beveik akivaizdu. Rusijos valdžia nesiima veiksmų padėčiai gerinti, o priešingai – dar labiau apsunkina vežėjų darbą. Nuo 2026 m. sausio 1 d. bus padidintas, pavyzdžiui, perdirbimo mokestis už kiekvieną įsigyjamą sunkvežimį. Be to, sudėtingės transporto reisų registravimas, o naujų vilkikų įsigijimas išlieka dideliu iššūkiu – dėl sankcijų galimų įsigyti produktų rinka smarkiai susitraukė.
Blogėjanti finansinė padėtis ir nuolatinis spaudimas leidžia prognozuoti niūrią ateitį. Atsargūs vertinimai rodo, kad 2026 m. Rusijoje gali išnykti dar 7 % transporto įmonių, o tai sudaro daugiau kaip 30 tūkst. bendrovių.
