Bokštas už 2,4 mlrd. – ir staigus posūkis: kas nutiko Maskvoje  ()

„Rusijos geležinkeliai“ įsigijo 2024 metais.



© https://pixabay.com/photos/investments-city-moscow-skyscrapers-423289/

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Rusijos vyriausybė nurodė valstybinei įmonei „Rusijos geležinkeliai“ (RŽD) parduoti 62 aukštų dangoraižį Maskvos verslo rajone „Moscow City“, siekiant bent iš dalies padengti milžinišką valstybės monopolijos skolą, naujienų agentūrai „Reuters“ teigė trys su sprendimu susipažinę šaltiniai.

Kalbama apie „Moscow Towers“ kompleksą, kurį „Rusijos geležinkeliai“ įsigijo 2024 metais. Kaip anksčiau skelbė „RBC“ ir „Kommersant“, sandorio vertė siekė 193,1 mlrd. rublių (apie 1,93 mlrd. eurų). Tai reiškia, kad bendrovė pastatui galėjo išleisti beveik visą savo 2024 metų grynąjį pelną – 170,1 mlrd. rublių (apie 1,7 mlrd. eurų).

RŽD planavo dangoraižį paversti nauja savo būstine, o pirkimą finansuoti parduodama kitus biurų pastatus Maskvoje. Tačiau šis planas nepasiteisino.

Iš pradžių sklypas priklausė Maskvos mero biurui, tačiau vėliau jį valdanti bendrovė perėjo verslininkui Grigorijui Baevskiui. „RBC“ jį apibūdina kaip milijardierių Arkadijaus ir Boriso Rotenbergų partnerį, nors patys Rotenbergai savo dalyvavimo projekte niekada oficialiai nepatvirtino.

[EU+Kuponai] Lietuvoje taip pigiai nerasite! Mega šlifuoklių rinkiniai + kabelių nužievinimo mašinos. Paskutiniai vienetai
1220

Fantastiškai geros kainos

Specialūs kuponai

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

12 mėn. garantija

Labai ribotas kiekis

Išsamiau

Dangoraižio pardavimo klausimas buvo aptartas praėjusią savaitę vykusiame Rusijos vyriausybės posėdyje. Pasak „Reuters“ šaltinių, nuspręsta, kad RŽD turi parduoti pastatą ir gautas lėšas skirti skolų aptarnavimui, taip siekiant išvengti staigaus krovinių vežimo tarifų didinimo. Vienas šaltinis pažymėjo, kad įmonei nurodyta turtą parduoti ne pigiau nei už pirkimo kainą.

Valstybinę monopoliją spaudžia keli veiksniai: lėtėjanti Rusijos ekonomika, mažėjantys krovinių srautai ir smarkiai išaugusios skolinimosi sąnaudos dėl aukščiausios per du dešimtmečius bazinės palūkanų normos. Skaičiuojama, kad bendra „Rusijos geležinkelių“ skola siekia apie 50 mlrd. JAV dolerių (apie 46 mlrd. eurų).

Anksčiau RŽD prašė vyriausybės 200 mlrd. rublių (apie 2 mlrd. eurų) biudžeto paramos, tačiau pareigūnai šį prašymą atmetė, baimindamiesi analogiškų reikalavimų iš kitų valstybinių bendrovių.

 

Svarstytos ir kitos paramos priemonės – tarifų didinimas, skolų restruktūrizavimas, tiesioginės subsidijos ar mokesčių atidėjimas – kol kas nėra patvirtintos. Tarp likusių variantų – dalies bankų skolos konvertavimas į akcijas, kurias vėliau galėtų išpirkti Finansų ministerija, suteikdama finansines garantijas. Vis dėlto kreditoriai jau atmetė pasiūlymą konvertuoti 400 mlrd. rublių (apie 4 mlrd. eurų) skolos į nuosavą kapitalą, yra sakęs VTB banko vadovas Andrejus Kostinas.

Finansinę padėtį dar labiau apsunkina prastėjantys veiklos rezultatai. Pagal Rusijos apskaitos standartus (RAS), nuo 2025 metų sausio iki rugsėjo „Rusijos geležinkeliai“ patyrė 4,4 mlrd. rublių (apie 44 mln. eurų) nuostolį. Palyginimui, tuo pačiu laikotarpiu prieš metus bendrovė buvo uždirbusi 44 mlrd. rublių (apie 440 mln. eurų) pelno.

Nors veiklos pinigų srautas per devynis mėnesius sudarė 165,6 mlrd. rublių (apie 1,66 mlrd. eurų), tai buvo mažiau nei ketvirtadalis investicijų apimties, siekusios 705,8 mlrd. rublių (apie 7,06 mlrd. eurų). Šį skirtumą bendrovė dengė skolintomis lėšomis ir rezervais – grynųjų pinigų likutis sąskaitose sumažėjo dvylika kartų: nuo 251,6 mlrd. rublių (apie 2,52 mlrd. eurų) iki vos 21,7 mlrd. rublių (apie 217 mln. eurų).

 

Nuo plataus masto karo Ukrainoje pradžios RŽD krovinių srautai nuosekliai mažėja: 2022 m. – 3,9 proc., 2023 m. – 0,2 proc., 2024 m. – 4,1 proc., o 2025 m. sausio–rugsėjo laikotarpiu – dar 6,7 proc.

Didelę naštą sudaro ir palūkanų išlaidos: per pirmuosius devynis 2025 metų mėnesius „Rusijos geležinkeliai“ paskolų aptarnavimui išleido 332 mlrd. rublių (apie 3,32 mlrd. eurų) – dvigubai daugiau nei pernai. Reaguodama į situaciją bendrovė jau sumažino investicijų programą maždaug trečdaliu, daliai darbuotojų suteikė privalomas nemokamas atostogas ir pradėjo personalo mažinimą.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(0)
(2)
(-2)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()

Susijusios žymos: