Geriausia naikintuvo F-16 versija. Ką papasakojo amerikietis lakūnas (Video)  ()

„Smagu būti jo dalimi“, – pastebi pilotas.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Naujausia naikintuvo F-16 modifikacija šiandien yra „Block 70/72“ versija, kuri šiuo metu gaminama daugeliui skirtingų klientų.

War Zone“ kalbėjosi su „Lockheed Martin“ bandytoju Ryanu „Cujo“ Blake‘u, kuris dabar yra pagrindinis „Block 70/72“ bandymų komandos Grinvilyje narys.

Jis prisijungė prie JAV oro pajėgų 1998 m. ir vadina save „palyginti nauju“ F-16 pilotu. Pirmasis šio naikintuvo variantas, kuriuo jis skrido, buvo „Block 30“ versija ir didžiąją laiko dalį jis praleido prie „Block 40“ ir „Block 50“ modifikacijų.

Kalbant apie naujausias modifikacijas, „Cujo“ primena savo skrydį lėktuvu, kuris buvo pagamintas pagal sutartį Bahreinui (2017 m. šalis užsakė 16 vnt. F-16 „Block 70“ lėktuvų).

„Sėsti į šį blizgantį naują lėktuvą, pirmąjį tokio tipo, ir paleisti jį viršgarsiniu greičiu, atlikti visokius variklio patikrinimus yra labai sudėtinga. Smagu būti jo dalimi“, – pastebi pilotas.

Pirmiausia jis žiūri į AESA radarus: „Kai peršokate į jį, iškart matote didesniu atstumu, trumpesnis aplinkos skenavimo laikas“. Ryanas pabrėžia, kad pilotai daugiausia dėmesio skiria „oras-oras“ misijoms, tačiau F-16 yra daugiafunkcis orlaivis, todėl svarbios ir antžeminių smūgių misijos.

 

Pilotas atkreipia dėmesį į patogų didelį centrinį kabinos ekraną, kurio matmenys yra 6 x 8 coliai (15 x 20 cm), o anksčiau buvo tik du šonuose ir mažesnio dydžio, 4 x 4 colių (10 x 10 cm).

„Didesniame centriniame ekrane yra daug daugiau vietos įvairiems dalykams rodyti“, – sako „Cujo“.

 

„Pavyzdžiui, vienu metu galite stebėti situaciją ore ir žemėje, rodomi  „Sniper Advanced Targeting Pod „(ATP) sistemos duomenys ir panašiai.

„Cujo“ taip pat mini „Auto GCAS“ [Automatic Ground-Collision Avoidance System], kuri iš tikrųjų nėra nauja „Block 70“ ir kuri, pasak „Lockheed Martin“, turėtų išspręsti pagrindinę F-16 pilotų mirties priežastį, būtent nepažeisto lėktuvo kritimą ant žemės.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(21)
(1)
(20)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()

Susijusios žymos: