„To nesugebėjo nuslėpti net propaganda.“ Rusų armija atsiliko jau daugiau nei 20 metų ()
Kol JAV pagal NGAD programą jau kuria 6-osios kartos naikintuvo prototipus, Rusija net neturi panašaus lėktuvo koncepcijos.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Apie tai Rusijos naujienų agentūros TASS paskelbtame straipsnyje rašė Rusijos mokslų akademijos akademikas ir Valstybinio aviacijos sistemų mokslinių tyrimų instituto (GosNIIAS) mokslo direktorius Jevgenijus Fedosovas.
Nors pats straipsnis tradiciškai parašytas pagal Rusijos Federacijos „įsitikinimus“, jame bendrai paaiškinama tikroji Rusijos aviacijos raidos padėtis.
„Šiuo metu galvojame apie šeštos kartos lėktuvo koncepciją, atliekame tyrimus ir keičiamės nuomonėmis su karo ekspertais. Toks lėktuvas turėtų būti pristatytas kažkur iki 2050 m., tačiau jau dabar turime suprasti, kaip kariniai konfliktai atrodys ateityje“, – TASS rašo rusų akademikas.
Tuo pačiu metu Vakaruose jau vyksta šeštosios kartos orlaivio kūrimas, o ne koncepcijos paieškos. Visų pirma, Jungtinėse Amerikos Valstijose šiemet turi būti pasirašyta sutartis dėl NGAD (Next Generation Air Dominance) kūrimo ir jau sukurti keli 6-osios kartos orlaivių prototipai.
Taip pat yra dar du tarptautiniai projektai – „Tempest“ ir FCAS. Pirmasis yra JK, Japonijos ir Italijos projektas ir šiuo metu atrodo perspektyvesnis nei Vokietijos, Prancūzijos ir Ispanijos FCAS – jis susidūrė su daugybe problemų, susijusių su konfigūracijos nustatymu, taip pat su vaidmenimis, kuriuos kiekviena dalyvaujanti įmonė turėtų atlikti gamybos procese.
Taip pat Kinija jau turi nusistovėjusią šeštosios kartos lėktuvo koncepciją, kuri buvo pristatyta 2022 m. Be to, Pekinas ketina šiose ginklavimosi varžybose aplenkti JAV naujausios kartos lėktuvais.
Tuo pat metu Rusijos Federacija kol kas net neturi lėktuvo koncepcijos, o kalbama tik apie tai, kaip jis atrodys. O be šito neįmanoma pradėti realios plėtros, nes nėra patvirtinto plano ar programos. Bet tai, žinoma, netrukdo Rusijos kūrėjams teigti, kad toks orlaivis bus paruoštas iki 2050 m.
Be to, šis terminas yra pripažinimas, kad Rusija nuo savo konkurentų atsilieka jau dešimtmečiu. Net jei atsižvelgsime į ne itin sparčią plėtros tempu FCAS programą, pirmasis FCAS skrydis numatytas 2030 m., o jo eksploatavimas – iki 2040 m. Ir net tada Rusija jau atsilieka 20 metų.