„To dar niekada nebuvo istorijoje.“ Naikintuvų gamyba auga 3 kartus ir tai dar ne pabaiga. Kas vyksta (Video) ()
Prancūzų lėktuvų gamintojas „Dassault Aviation“ pranešė, kad spartina naikintuvų „Rafale“ gamybą. Šie viršgarsiniai naikintuvai tarnauja nuo 2001 metų.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„La Tribune“ praneša, kad 2024 metais „Dassault“ planuoja padidinti naikintuvų gamybą iki 3 „Rafale“ per mėnesį. Vėliau kompanija turėtų pradėti gaminti po 4 „Rafale“ per mėnesį. Šis žingsnis yra susijęs su dideliu eksporto užsakymų portfeliu, taip pat su pačios Prancūzijos pateiktu užsakymu.
„Mes pereiname prie trijų orlaivių per mėnesį nuo mažiau nei vieno 2020 m., kai gamyba buvo sustojusi“, – paaiškino Éricas Trappieris, „Dassault Aviation“ generalinis direktorius.
„Dassault“ tikisi dar šiemet pasiekti 33 „Rafale“ naikintuvų per metus gamybos spartą. Galbūt tai neatrodo tiek daug, bet įmonė tokio rodiklio niekada nėra pasiekusi. Ir pasiekti šį tikslą nebus lengva, nes „Rafale“ gamyboje dalyvauja daugybė subrangovų ir ne visi suspėja susitvarkyti su tokiu tempu.
Nepaisant tokių ambicingų planų, „Dassault“ susiduria su rimtais subrangovų orlaivių įrangos gamybos vėlavimais. Įmonės generalinis direktorius pastebi, kad subrangovams reikia maždaug metų, kad prisitaikytų ir suspėtų su orlaivių surinkimo tempu.
Dabar užsakyto „Dassault Rafale“ tektų laukti bent 36 mėnesius. Pačiai Prancūzijai, kuri yra pagrindinė šių naikintuvų naudotoja, tai neleidžia atnaujinti savo „Rafale“ flotilės.
„Rafale“ turi gana įdomią istoriją. Aštuntojo dešimtmečio pabaigoje Prancūzijos oro pajėgos ir karinis jūrų laivynas ieškojo naujo naikintuvo. Prancūzija prisijungė prie Jungtinės Karalystės, Vokietijos, Italijos ir Ispanijos pastangų sukurti tai, kas vėliau tapo „Eurofighter Typhoon“. Nesutarimai dėl darbų pasiskirstymo (tai yra, injekcijų į ekonomiką, darbo vietų) privertė Prancūziją trauktis ir kurti savo naikintuvą. Ne šiaip sau – Prancūzija buvo praktiškai vienintelė Europos valstybė, kuri turėjo pajėgumų viena be kitų šalių pagalbos sukurti ir gaminti ketvirtos kartos naikintuvą. 1986 metais „Dassault“ pristatė „Rafale“ prototipą, kuris pakilo pirmam skrydžiui tais pačiais metais. Naikintuvas buvo toliau vystomas ir 2001 metais pradėjo tarnybą.
„Dassault Rafale“ yra dvimotoris reaktyvinis naikintuvas, kurio sparnų plotis siekia 10,9 m, ilgis – 15,27 m. Tai yra labai universalus naikintuvas, galintis ir perimti priešo lėktuvus, ir suduoti gilius smūgius taikiniams ant žemės, ir naikinti laivus. ASMP raketos pagalba „Rafale“ galėtų suduoti ir branduolinį smūgį. Šiuo metu „Rafale“ naikintuvus naudoja Prancūzija, Indija, Kataras, Graikija, Kroatija ir Egiptas. Jų taip pat laukia Indija ir Jungtiniai Arabų Emyratai.
Ukraina išreiškė norą tapti „Rafale“ naudotoja. Tai nebūtų blogas pasirinkimas, bet žingsniai šiuo keliu nebuvo žengti. F-16 tikriausiai yra geresnis naikintuvas Ukrainai jau vien dėl to, kad jų pasaulyje yra kone 15 kartų daugiau. Tai reiškia, kad yra ir daugiau šalių, galinčių siūlyti detales ir techninę pagalbą, apmokymus.