Taip galėjo atrodyti „Apache“... Bjauriausias istorijoje. Interneto sensacija – BV-235 (Foto) ()
Internete plinta sraigtasparnio BV-235 nuotrauka, kurioje orlaivis nufotografuotas iš priekio. Atrodo, kad jis būtų sulipdytas iš dviejų kitų sraigtasparnių... Kodėl?
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
BV-235 buvo paraiška konkursui, skirtam sukurti naują JAV atakos sraigtasparnį – būsimą „Apache“, tačiau „Boeing“ sugebėjo sukurti labai keistą sraigtasparnį su unikalia įgulos išdėstymo schema.
Legendinis amerikiečių atakos sraigtasparnis „Apache“, sukurtas tuometinės kompanijos „Hughes Helicopters“, turi lengvai atpažįstamą kampuotą siluetą. Būtent jis laimėjo konkursą „Advanced Attack Helicopter“, kurį Pentagonas pradėjo 1972 m.
„Boeing“ pasiūlymą (kartu su „Grumman“) Pentagonas greitai atmetė, o 1976 m. konkursą galiausiai laimėjo „Hughes Helicopters“ su savo YAH-64, kuris vėliau tapo „Apache“.
Як би виглядав Apache, якщо конкурс виграв Boeing зі своїм BV-235 | Defense Express https://t.co/W294X0Z05K pic.twitter.com/tJSMRMkVWG
— DEFENSE EXPRESS (@DEFENSEEXPRESS) March 17, 2024
Viskas galėjo pasisukti kitaip, jei būtų laimėjusi „Boeing“ su savo kūriniu BV-235, kuris visiškai pagrįstai gali būti laikomas bjauriausiu visų laikų atakos sraigtasparniu. Ypač žiūrint iš priekio.
Nors iš kitos pusės, tiesiogine prasme, viskas dar nebuvo taip blogai. Todėl absoliuti dauguma BV-235 nuotraukų, kurių buvo sukurti tik dvi vienetai, buvo darytos kitais kampais.
Roku 1973 začala firma Boeing pracovat na projektu pokročilého útočného vrtulníku (AAH) Boeing-Vertol Model 235 (případně BV-235). Při stavbě se měly používat ve velké míře díly z rovněž vyvíjeného typu Boeing Vertol YUH-61A. Nakonec byly ale oba projekty zrušeny. pic.twitter.com/JkHjIBwMvn
— Jiří Chodil 🇪🇺 (@JiChodil) October 25, 2021
BV-235 buvo paremtas transportiniu sraigtasparniu YUH-61, kuris buvo kuriamas kitam konkursui, skirtame pakeisti „Bell UH-1 Iroquois“. 1977 m. „Boeing“ ir vėl pralaimėjo, šį kartą „Sikorsky“ su YUH-60A – būsimam „Black Hawk“.
„Boeing“ dizaineriai nusprendė eksperimentuoti su įgulos išdėstymu. Faktas yra tas, kad pirmasis specializuotas atakos sraigtasparnis „Bell AH-1 Cobra“, pasirodęs 1965 m., turėjo tandeminį išdėstymą (abu pilotai sėdėjo vienas už kito), kuris leido sumažinti priekinę sraigtasparnio projekciją. Tačiau buvo komentarų, kad lakūno ir ginklininko-antrojo piloto bendravimas yra komplikuotas, o antrasis pilotas blogai mato žemyn.
Tarsi vienintelė alternatyva yra pasodinti pilotą ir ginklininką-antrajį pilotą vienas šalia kito. Tačiau „Boeing“ rado trečią sprendimą – išdėstyti juos laipsniška tvarka. Ginklų operatorius pirmas sėdi dešinėje pusėje, o pilotas sėdi toliau kabinos gilumoje. O kad vaizdas būtų nukreiptas žemyn, BV-235 nosis buvo padaryta asimetriška ir trumpesnė kairėje pusėje.
Bet BV-235 nepateko į konkurso finalą. Tačiau galiausiai tai nesutrukdė „Boeing“ savotiškai „laimėti“ šį konkursą. Nes nepaisant to, kad atakos sraigtasparnio konkursą 1976 metais laimėjo „Hughes Helicopters“, jau 1984 metais „Hughes Helicopters“ bendrovę nusipirko „McDonnell Douglas“. Ir jau 1996 m. „Boeing“ absorbavo tą patį „McDonnell Douglas“.