Rusų „golfo vežimėlių“ pirmtakas. Kas buvo Vermachto „Kettenkrad“ (Video) ()
Vis daugiau internete plinta informacijos, kad Rusijos kariai plečia kiniškų „Desertcross“ visureigių, dėl savo dizaino pramintų „golfo vežimėliais“, naudojimo „spektrą“.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Jei iš pradžių tokios priešo mašinos buvo užfiksuotos tik mūšiuose kairiajame Dniepro krante, Chersono srityje, tai dabar – ir Rusijos armijos puolimo veiksmuose Ukrainos rytuose, kai gana dažnai „golfo vežimėliai“ naudojami kaip transporto priemonė.
Jau buvo užfiksuoti atvejai, kai Ukrainos dronai sunaikino rusų „Desertcross“, o ant šių „golfo vežimėlių“ rusai net pradėjo montuoti „šašlykines“ (groteles nuo dronų atakų).
Unos 2.100 vehículos todoterreno chinos Desertcross 1000-3 están o estarán en servicio en el ejército de #Rusia.
— Fran Matías (@FranMatiasBueno) March 19, 2024
Genial el tema de la adaptación, mayor movilidad para la infantería, y un precio relativamente bajo (22.800 euros).
Pero esto muestra la estrategia de gran número y… pic.twitter.com/5Kdxa6zZKD
Sunku pasakyti, ar rusai šiuo atveju išrado kažką neregėto – lengvųjų visureigių panaudojimą kovinėse operacijose.
Tiesioginės istorinės paralelės, galėtų būti pusiau vikšrinis motociklas „Kettenkrad“, kurį nacių Vokietijos Vermachtas naudojo 1941–1945 m. Panašu, kad būtent ši mašina rusams tapo konceptualiu „golfo vežimėlių“ pirmtaku.
Pusiau vikšrinis motociklas oficialiai vadinamas Sd.Kfz. 2 (geriau žinomas kaip Kleines Kettenkraftrad HK 101, sutrumpintai Kettenkrad) iš pradžių naudotas kaip lengvasis oro desantininkų traktorius.
Transporto priemonė buvo skirta gabenti „Junkers Ju 52“ lėktuvais. Transporto priemonės pranašumas buvo tai, kad ji buvo vienintelis lengvasis traktorius, pakankamai mažas, kad tilptų į Ju 52 krovinių skyrių.
Dauguma „Kettenkrad“ buvo naudojami Rytų fronte, kur jie buvo naudojami ryšių kabeliams tiesti, sunkiems kroviniams traukti ir kareiviams gabenti per gilų Rusijos purvą.
Vėliau karo metu „Kettenkrad“ buvo naudojami kaip kilimo ir tūpimo tako orlaivių vilkikai, ypač tempti reaktyvinį naikintuvą „Messerschmitt Me 262“. Siekiant sutaupyti aviacinio kuro, vokiečių reaktyviniai lėktuvai buvo tempiami į kilimo ir tūpimo taką, o ne riedėjo savo eiga.
Pagrindinės „Kettenkrad“ charakteristikos:
- Svoris – 1,23 tonos,
- Apkrova – iki 350 kilogramų arba 2 keleiviai,
- Variklio galia – 36 arklio galios,
- Greitis ir atstumas užmiestyje – iki 61 km/val., 260 kilometrų,
- Greitis ir atstumas bekele – iki 40 km/val., 170 kilometrų.
Įvairių šaltinių duomenimis, buvo pagaminta iki 9000 „Kettenkrad“ vienetų, o aktyviausia šių mašinų gamyba prasidėjo 1943 m., kai šie pusiau vikšriniai motociklai išpopuliarėjo visame Vermachte.