Į dangų pakilo Su-27. Smogė naujausias Ukrainos ginklas. Ko neteko rusai (Video) ()
Pilotas vykdė misiją neutralizuoti priešo oro gynybą.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Ukrainos 831-osios taktinės aviacijos brigados lėktuvas „Su-27“ atakavo Rusijos oro gynybos radarus, naudodamas porą specializuotų antiradarinių raketų AGM-88 HARM. Tokius pajėgumus naudodama naujesnes raketas Lenkijos armija įgis tik po dvejų metų.
Žemiau esančiame įraše matomas Ukrainos pilotas „Su-27“, vykdantis misiją neutralizuoti priešo oro gynybą, vadinamąją SEAD (priešo oro gynybos slopinimas). Galima pamatyti jį iššaunant dvi raketas AGM-88 HARM, o tai reiškia mažiausiai dviejų radiolokacinių stočių ataką.
Footage of Ukrainian Air Force Su-27 Flankers conducting standoff SEAD strikes with US-supplied AGM-88 HARMs, seen here rippling off multiple HARMs at the same time towards Russian radars. pic.twitter.com/UOxc8lsek1
— OSINTtechnical (@Osinttechnical) April 24, 2024
Greičiausiai radarus anksčiau „suaktyvino“ senos ADM-160B MALD šeimos raketos, dronai ar skraidantys jaukai. Visai gali būti, kad čia matome „Storm Shadow“ raketoms „kelio klojimo“ atvejį, nes vienintelė gynybos forma nuo AGM-88 HARM raketų yra jas numušti arba išjungti radarą ir greitai perkelti jį į kitą vietą.
AGM-88 HARM yra antiradarinė raketa, nusitaikanti į oro gynybos radarų skleidžiamų radiolokacinių spindulių šaltinį. Radarai yra labai svarbūs, nes jie pateikia tikslius duomenis, be kita ko apie: greitį, skrydžio kryptį ir taikinio koordinates, reikalingas nukreipti į jį savo priešlėktuvines raketas.
Tai reiškia, kad radarų sunaikinimas leidžia iš esmės neutralizuoti visą priešlėktuvinę bateriją, kurios vieta nėra tiksliai žinoma. Raketa gali tiksliai nukreipti save į radarą, jei jis veikia. Dėl šios priežasties viena esminių tiek ukrainiečių, tiek rusų taktikų yra tik akimirkai įjungti radarus, remiantis kitų šaltinių duomenimis, pavyzdžiui, norint numušti objektą, o paskui greitai pakeisti padėtį.
Verta paminėti, kad SEAD misijos, kurias atlieka karinė aviacija, yra vienos iš rizikingiausių užduočių, nes jas praktikoje atliekantys pilotai turėtų eliminuoti sistemas, skirtas lėktuvams medžioti.
Be to, Vakarų šalys sukūrė specializuotas mašinas, aprūpintas papildomomis radaro spinduliuotės šaltinių aptikimo, analizės ir vietos nustatymo sistemomis, pavyzdžiui, „Panavia Tornado“ ECR ar EA-18G „Growler‘, tačiau ukrainiečiai tam naudoja paprastus lėktuvus „Su-27“ ir „MiG-29“.