„Itin slapti projektai Ukrainoje.“ Į karą metamos naujos jėgos ()
Ukraina aktyviai kuria bepiločius orlaivius ir intensyvina atakų kampaniją prieš Rusijos naftos perdirbimo gamyklas, aerodromus ir logistiką.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
WSJ prabilo apie slaptus Ukrainos ginkluotųjų pajėgų projektus. Vakarų Ukrainoje esančiame angare dešimtys apsauginiais drabužiais vilkinčių darbininkų lieja stiklo pluošto tinklelius ir iš jų montuoja galingus ginklus – ilgojo skrydžio nuotolio dronus. Čia gaminamų bepiločių orlaivių pasiekiamas atstumas yra iki 800 km, rašo „The Wall Street Journal“.
Pigesni ir prieinamesni už sparnuotąsias raketas vietinės gamybos dronai leidžia Kyjivui apeiti politinius apribojimus naudoti Vakarų sąjungininkų tiekiamus ginklus atakuojant Rusijos teritoriją. Kad patenkintų paklausą, atsirado naujų įmonių, gaminančių įvairius orlaivius – nuo elegantiško UJ-25 „Skyline“ iki neįvardyto modelio su fiuzeliažu, pagaminto iš vandentiekio vamzdžio.
Ukraine is increasing production of long-range drones to help it strike deep inside Russian territory https://t.co/nHfwE683F3 https://t.co/nHfwE683F3
— The Wall Street Journal (@WSJ) April 29, 2024
Pirmosiomis konflikto dienomis Ukraina pritaikė komerciškai prieinamus dronus, tokius kaip kinų „Mugin-5“. Šis dronas, anot karo analitiko H. I. Suttono, buvo panaudotas per vieną pirmųjų atakų prieš Rusijos Juodosios jūros laivyno būstinę Kryme 2022 m. Šį ir kitus panašius bepiločius orlaivius pamažu keičia pačios Ukrainos aparatai, nors jie vis dar labai priklauso nuo turimų kiniškų komponentų.
Pasak H. I. Suttono, kuris nustatė 19 skirtingų bepiločių orlaivių modelių, naudojamų atakoms Rusijoje, įskaitant oro balionus, kurie iš didelio aukščio numeta minosvaidžių bombas, dronai paprastai turi 20 kg kovinę galvutę. AQ-400, daugiausia pagamintas iš medžio, įveikia 750 km atstumą ir turi 43 kg kovinę galvutę. Kiti dronai gali nuskristi iki 1000 km, o jų naudingoji apkrova apie 20 kg. Giliausią smūgį RF atliko perdarytas lengvasis lėktuvas „A22“, kuris yra automatizuotas ir aprūpintas sprogmenimis.
Vieno dronų gamintojo teigimu, jų kaina svyruoja nuo 30 000 USD iki 10 kartų didesnės sumos. Net ir aukščiausioje diapazono dalyje, tai vis tiek yra žymiai mažesnė kaina nei sparnuotųjų raketų.
„Ukraina turi optimizuoti gamybą ir pasirinkti tuos dronus, kurie gali būti gaminami masiškai“, – sako Samuelis Bendetas, Karinio jūrų laivyno analizės centro nepilotuojamų orlaivių ekspertas.
Kiek šiuo metu gaminama ilgo nuotolio dronų, neaišku. Vienas gamintojas teigė, kad iki metų vidurio planuoja padidinti gamybą iki 500 vienetų per mėnesį. Tik apie 20 % jų pasiekia savo tikslą, daugiausia dėl trukdžių, sako Ukrainos karinės žvalgybos pareigūnas, dalyvaujantis bepiločių orlaivių paleidime. Prieš prasidedant plataus masto konfliktui, gamyklos Charkivo srities šiaurėje savininkas užsiėmė plastikinės taros gamyba. Praėjusią vasarą saugumo pareigūnai kreipėsi į jį su tolimojo drono prototipu ir klausimu „ar jis galėtų jį atkartoti“.
„Niekada per savo gyvenimą nieko panašaus nesame darę“, – sakė verslininkas. Jis pasamdė keletą aviacijos pramonės veteranų. „Būdamas tokio amžiaus jau seniai turėjau išeiti į pensiją, bet mano šalyje vyksta karas“, – sako 74 metų buvęs Charkivo aviacijos gamyklos vyriausiasis specialistas.
Per du mėnesius jo komanda sukūrė dvi drono kopijas ir jos išlaikė testus. Kitas iššūkis buvo gamybos išplėtimas. Šiuo metu linijoje dirba 75 žmonės, darbai prasideda stiklo pluošto tinklelio įspaudimu į sparnų, uodegos ir nosies formą.
Po 11 valandų kietėjimo orkaitėje dalys surenkamos į nedidelį orlaivį, kurio sparnų plotis yra 2 metrai. Variklis ir sprogmenys sumontuojami kitoje gamykloje. Per dieną gamykla gali pagaminti tik vieną ar du kiekvieno tipo dronų korpusus. Norėdami padidinti pajėgumus, verslininkas neseniai įsigijo antrą polimerizacijos krosnį.
Jis planuoja išplėsti patalpas ir įdarbinti dar 50 žmonių dirbti dviem pamainomis. Tuo pat metu kuriamas savo orlaivio modelis, kurio planuojamas skrydžio nuotolis yra didesnis nei 1000 km.