Jų bus dar daugiau. Kas vyksta su naikintuvais  ()

Šalies poreikiai dideli.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Jų bus dar daugiau. JK šią vasarą planuoja užbaigti sutartį dėl 27 vnt. 5-osios kartos naikintuvų „F-35B Lightning II“ pirkimo.

Tokį pareiškimą paskelbė JK gynybos pirkimų ministras Jamesas Cartlidge'as. Tai gera žinia JK oro pajėgoms ir kariniam jūrų laivynui, kurie dalijasi šių orlaivių parku. Kol kas jiems teko pasitenkinti tik 48 prieš kelerius metus užsakytais naikintuvais, iš kurių 33 jau pristatyti.

JK planavo iš viso įsigyti 138 vnt. F-35B, kad pakeistų jau nurašytus lėktuvus „Tornado“. Per daugelį pastarųjų metų JK vyriausybės pokyčių šie planai nuolat keitėsi, o iš tikrųjų šiandien nežinoma, kokio dydžio galiausiai bus JK F-35B parkas.

O poreikiai dideli. Be poreikio aprūpinti du lėktuvnešius lėktuvais, Karališkosios oro pajėgos turi ir savo poreikių. Dabartinis orlaivių skaičius neleidžia įgyvendinti visų oro pajėgoms reikalingų misijų. Taip bus ir po to, kai bus pristatyti visi pirmosios sutarties lėktuvai.

Jeigu JK karalienės Elžbietos klasės lėktuvnešiai, skirti gabenti apie 30 vnt. F-35B, į jūrą išplauktų vienu metu, tai reikštų, kad vien lėktuvnešiams aprūpinti reikia apie 60 lėktuvų, o pageidautina ir daugiau, nes dalis jų visada naudojami pratyboms sausumoje, taip pat reikia atsižvelgti ir į rezervą remonto ar gedimo atveju. O F-35 yra žinomas dėl savo gedimų dažnio. Be to, yra oro pajėgų poreikiai. Todėl pranešimas apie papildomų 27 vienetų, leisiančių sukurti trečią F-35B eskadrilę, pirkimą, pilotų sutinkamas entuziastingai. Jei sutartis tikrai bus pasirašyta artimiausiomis savaitėmis, orlaivių pristatymai turėtų būti baigti iki šio dešimtmečio pabaigos.

Dabartinė vyriausybė grįžo prie idėjos iš viso įsigyti 138 vnt. F-35. Tai įvyktų kito dešimtmečio viduryje arba pabaigoje. Kol kas nežinoma, kokios orlaivio versijos bus užsakomos ateityje.

 

Prieš daugelį metų, kai buvo nuspręsta dėl britų F-35 parko sudėties, ant stalo atsirado dvi koncepcijos.

Pirmojoje buvo kalbama apie tiek įprasto F-35A, skirto oro pajėgoms, tiek apie F-35B trumpo pakilimo ir vertikalaus nusileidimo kariniam jūrų laivynui pirkimą. Pagal antrąją koncepciją, norint pilnai pakeisti oro pajėgų ir karinio jūrų laivyno orlaivių parką, turėjo būti nupirkta tik F-35B. Galiausiai pastaroji koncepcija laimėjo, tačiau ateityje gali būti pokyčių. F-35B gali veikti iš lėktuvnešių, tačiau turi mažiau ginklų ir nuskrenda trumpesnį atstumą nei F-35A. Be to, sausumos naikintuvo versija yra žymiai pigesnė.

Papildomų 27 vnt. F-35 užsakymas ir galiausiai iš viso JK pasiekus 138 vnt. F-35 gali turėti neigiamos įtakos JK, Italijos ir Japonijos programai sukurti naujos kartos GCAP naikintuvą. Kiekviena iš šių šalių ketina įsigyti didelį įvairių variantų F-35 parką. Tačiau išlaidos, susijusios su tokiais pirkiniais, gali pasirodyti tokios didelės, kad šalys nebepajėgs įsigyti pakankamai didelio GCAP naikintuvų skaičiaus. Remiantis šiandien turimais skaičiais ir F-35 pirkimo planais trijose šalyse, galima apskaičiuoti, kad GCAP gamyba neviršys 400 vienetų, o labiau tikėtina, kad jų skaičius neviršys 350 vienetų.

 

Esant tokio mažo masto gamybai, kiekvieno naujos kartos naikintuvo vieneto sąnaudos bus milžiniškos. Todėl gali pasirodyti, kad GCAP programos rezultatas bus daug paprastesnis – mažiau pajėgus orlaivis nei konkurentas prancūzų, vokiečių ir ispanų NGF. Toks požiūris gerokai sumažintų kainą ir leistų naujus orlaivius pradėti eksploatuoti daug greičiau. Laikas taip pat yra viena iš priežasčių manyti, kad GCAP gali būti paprastesnis nei NGF. Pagal dabartinius grafikus GCAP turėtų pradėti gaminti maždaug 2035 m., o NGF šis laikas yra penkeriais metais ilgesnis.

 

Be svarstymų apie naikintuvus, JK dirbama kuriant kelių tipų nepilotuojamus orlaivius, kurie būtų valdomi iš lėktuvnešių. Tam reikės ne tik kurti pačius dronus, bet ir rekonstruoti abu lėktuvnešius, ypač įrengti paleidimo katapultas ir stabdymo lynus.

Kelių tipų ir dydžių bepiločiai orlaiviai gali perimti išankstinio įspėjimo užduotis iš AW101 sraigtasparnių, vykdyti žvalgybos ir taikinių nustatymo misijas ir net priešvandeninius ir antvandeninio karo užduotis.

Žinoma, tai turėtų apimti ir atakos dronus, tiesiogiai dirbančius su F-35. Taip pat svarstoma galimybė įdiegti nepilotuojamas skraidančias degalų papildymo stoteles. Programa vykdoma kodiniu pavadinimu „Ark Royal“, nurodant garsius lėktuvnešius iš Karališkojo laivyno istorijos.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(33)
(2)
(31)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()