Smūgis Ukrainai. Kodėl Su-27 stovėjo po atviru dangumi (Video) ()
Analitikai pastebėjo, kad priedangų naikintuvams Su-27 iš tikrųjų nebuvo pastatyta. Jie paaiškino, ar Ukraina susidurs su ta pačia problema, kai gaus pirmuosius F-16.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Liepos 1 d. Rusijos pajėgos smogė Myrhorodo aerodromui (Poltavos sritis), kuriame buvo dislokuoti Ukrainos naikintuvai Su-27. „Defense Express“ analitikai paaiškino, kaip atsitiko, kad lėktuvai stovėjo po atviru dangumi.
Russian missile strikes hit Ukraine’s Myrhorod Air Base in Poltava region once again.
— Clash Report (@clashreport) July 1, 2024
One Su-27 was destroyed, several others also hit by cluster warheads of Iskander-M missile. pic.twitter.com/CbJoQWCuSP
Specialistai pastebėjo, kad atsakymas į klausimą, kodėl naikintuvai nebuvo paslėpti priedangose, iš tiesų yra paprastas – jų nėra. Leidinys patikslino, kad tokia situacija yra nuo XX a. 9-ojo dešimtmečio.
SSRS XX a. 7 ir 8 dešimtmečiuose buvo aktyviai statomos orlaivių apsauginės priedangos, tačiau tiems lėktuvams, kurie tuo metu egzistavo ir buvo kuriami. Tai buvo MiG-21, Su-7, Su-17, MiG-23 ir MiG-27 – gana maži lėktuvai mašinos.
Būtent todėl populiariausios buvo 2A13 tipo arkinės priedangos, kurių matmenys 12,9x28 metrai. Jų sienelių storis siekė 60 cm ir galėjo apsaugoti ne tik nuo kasetinės amunicijos, bet net ir nuo artimų labai sprogstamųjų bombų sprogimų. Bet dėl brangumo jos buvo statomos tik pasienio karinėse apygardose, o ne visoje SSRS.
Nakintuvai Su-27 nepateko į šį sąrašą, nes orlaivis pradėtas naudoti tik 1985 m. Šie naikintuvai yra gerokai didesni už savo pirmtakus – sparnų plotis siekia 15 metrų, kai senų orlaivių – 7-12 m. Todėl Su-27 negalėjo tilpti į standartines priedangas.
Netgi MiG-25, kurio sparnų plotis siekė 11,36 metro, vos tilpo į priedangas, o norint išvengti pažeidimų, kai kuriuose aerodromuose reikėjo naudoti nukreipiamuosius bėgius. Todėl dažniau lėktuvai būdavo laikomi po atviru dangumi.
„Nepaisant planų statyti naujo tipo priedangas, SSRS to padaryti nesugebėjo. Šalis jau balansavo ant žlugimo slenksčio“, - pažymėjo „Defense Express“.
Be to, priedangos kartais buvo skirtos ne tiek apsaugoti orlaivius nuo smūgių, kiek nuo blogo oro.
Myrhorodo aerodrome buvo keletas tokių priedangų, tačiau Rusijos pajėgos jas sunaikino pirmosiomis viso masto karo dienomis.
Su-27 priedangos nebuvo statomos po Ukrainos nepriklausomybės 1991 m., nes prioritetinės problemos naikintuvų degalų papildymas ir atlyginimų mokėjimas pilotams.
Ekspertai pažymėjo, kad Vakarų naikintuvų F-16, kuriuos tikimasi gauti vasarą, sparnų plotis yra 9,96 metro. Tai yra, teoriškai jie gali būti laikomi senose sovietinėse priedangose.
Analitikai pabrėžė, kad yra ir kita, svarbesnė problema. Kalbama apie tai, kad priešo bepilotis orlaivis daugiau nei 150 kilometrų nuo fronto atliko netrukdomą žvalgybą ir net perdavė vaizdo įrašą internetu.