„Bandė izoliuoti AWACS.“ „Eurofighter“ stojo prieš Rusijos naikintuvus ()
Britų lakūnai atliko gudrų manevrą ir sukūrė skaitinį pranašumą, priversdami rusų naikintuvus trauktis.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Pirmadienį, liepos 1 d., danguje virš Juodosios jūros įvyko intriguojantis incidentas – JK karališkosios oro pajėgos (RAF) į Sevastopolio sritį nukreipė AWACS lėktuvą RC-135W, lydimą dviejų naikintuvų „Eurofighter Typhoon“. Apie tai rašo „Bulgarian Military“, remdamisis Rusijos šaltiniais.
Misijos metu naikintuvai laikinai atsiskyrė nuo AWACS lėktuvo. Tuo metu prie RC-135W priartėjo du Rusijos naikintuvai, bandydami jį izoliuoti.
|
Tačiau tuo pat metu pasirodė du britų naikintuvai „Eurofighter“, kurie anksčiau sekė AWACS lėktuvą su išjungtais atsakikliais. Dėl to buvo sukurtas skaitinis pranašumas, kuris privertė Rusijos kovotojus trauktis.
„Vakarų stebėtojai gyrė britų taktiką“, – rašo straipsnio autoriai.
Ekspertai atkreipia dėmesį, kad atsakiklio išjungimas yra taktinis žingsnis karinėse operacijose, leidžiantis išvengti priešo radarų aptikimo. Tai sumažina orlaivio elektroninį pėdsaką, todėl jį sunku aptikti ir sekti.
Tačiau skrendant be atsakiklio civilinėje oro erdvėje padidėja susidūrimo rizika, nes kiti orlaiviai ir skrydžių vadovai gali nežinoti karinio oro objekto buvimo vietos. Todėl kariniai orlaiviai savo veiksmus dažniausiai derina su skrydžių vadovais, net jei jie taktiniais tikslais išjungia atsakiklius.
Kovinėje aplinkoje, tęsė ekspertai, atsakiklio išjungimas yra elektroninio karo strategijos dalis. „Eurofighter Typhoon“ taip pat gali naudoti kitas atsakomąsias priemones, tokias kaip radaro trukdymo ir slaptumo taktika.