Skelbiamas aliarmas. Rusų „MiGai“ nusitaikė į Latviją. Kas vyksta  (1)

Vokiečių „Eurofighter“ turėjo reaguoti į įtartiną orlaivių skrydį.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Vokiečiai pakėlė Latvijoje dislokuotus naikintuvus „Eurofighter Typhoon“, kad perimtų du Rusijos lėktuvus MiG-29K, praneša portalas „Defense Blog“. MiG skraidė be plano ir nesusisiekė su civiline oro eismo kontrole.

Incidentas, kaip įtariama, įvyko trečiadienį, liepos 10 d., Baltijos jūros regione, tarptautinėje oro erdvėje. Latvijoje esantys vokiečių „Eurofighter“, priklausantys NATO oro policijos misijai Baltijos šalyse, turėjo reaguoti į įtartiną Rusijos Federacijai priklausančių orlaivių skrydį.

Gynybos tinklaraštis primena, kad vokiečių orlaivių buvimas Latvijoje yra dėl NATO susitarimų Baltijos šalims įstojus į Aljansą, o konkrečiau – valstybėms narėms patikėtos nuolatinės patruliavimo regiono oro erdvėje misijos. „Ši misija tęsiasi du dešimtmečius, o tai įrodo NATO įsipareigojimą savo Baltijos šalių narių teritoriniam vientisumui ir saugumui“, – rašoma tekste.

Tuo pat metu dviejų rusiškų MiG-29 perėmimas yra dar vienas toks incidentas, išryškinantis tebesitęsiančią įtampą regione. Gynybos tinklaraštis taip pat primena, kad, NATO atstovų teigimu, tokie perėmimai yra įprasti ir atliekami profesionaliai, kad nekiltų grėsmė tarptautinei oro erdvei.

 

Kokie konkrečiai orlaiviai buvo susiję su incidentu?

Iš NATO pusės tai buvo jau minėti „Eurofighter Typhoons“, t.y. lėktuvai, kurių istorija siekia aštuntą dešimtmetį, nors pirmasis šio europietiško lėktuvo skrydis įvyko 1994 metų kovą.

„Typhoon“ gaminamas pagal „anties“ aerodinaminę schemą ir varomas dviem „EuroJet EJ200“ dviejų srautų varikliais, kurie pagreitina jį iki 2 machų greičio, ty maždaug 2100 km/val. Jo kreiserinis greitis su visa ginkluote siekia 1,3 macho (apie 1600 km/val.).

Šio naikintuvo atveju pagrindinis šaudymo į priešą įrankis yra 27 mm „Mauser BK-27“ pabūklas, o puolimo galimybes žymiai padidina raketos, kurios gali būti montuojamos ant posparnio mazgų. Tai gali būti: AGM-84, AIM-9 „Sidewinder“, AIM-120 ir „Storm Shadow“.

 

Savo ruožtu Rusijos pusei perėmimo metu atstovavo du daugiafunkciniai naikintuvai MiG-i-29K, pirmą kartą ėmę skristi 1988 m. Šios rusiškos konstrukcijos yra varomos dviem „Klimov RD-33MK“ turboventiliatoriniais varikliais, kurie pagreitina mašiną iki daugiau nei 2 machų (tiksliau 2200 km/val.).

MiG-29K gali veikti žemesniame aukštyje, nei „Typhoon“. Jis pakyla iki 17,5 km, o europietiška technika gali skristi 18,3 km aukštyje. Bazinė MiG ginkluotė – standartinis 30 mm skersmens lėktuvo pabūklas GSh-30-1, o po lėktuvu yra vietos devyniems tvirtinimo taškams, kuriuose gali tilpti S-5, S-8, R-73 raketos arba KAB šeimos bombos.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(129)
(26)
(103)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai (1)