„Įsiveržė“ į Ukrainą. Koks tai lėktuvas Jak-130  ()

Incidentas su tariamu Baltarusijos įvykdytu Ukrainos oro erdvės pažeidimu yra pirmasis per visą plataus masto karo laiką, juolab kad kalbame apie formaliai kovinį lėktuvą.


Jak-130
Jak-130
© Ekrano kopija | https://x.com/kykyorg/status/1838550692849438968/photo/2

Visi šio ciklo įrašai

  • 2024-09-25 „Įsiveržė“ į Ukrainą. Koks tai lėktuvas Jak-130  ()

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Šiandien, rugsėjo 24 d., pasirodė informacija, kad Baltarusijos orlaivis apie 14.24 val. pažeidė Ukrainos oro erdvę. Tuo pačiu metu, 14.28 val., Karinės oro pajėgos oficialiai pranešė apie pažeidimo faktą ir tai, kad objektas, pažeidęs sieną, judėjo į pietus Kyjivo ir Žitomyro sričių.

Bet 17:27 buvo paskelbta, kad tai ne tikras lėktuvas, o radaro trikdis.

Taigi apie Ukrainos oro erdvės pažeidimą šiuo metu kalbėti negalima.

Tačiau turėtume atkreipti dėmesį, kad nors apie orlaivio tipą oficialiai nebuvo pranešta, neoficialūs stebėjimo kanalai pažymėjo, kad pažeidėjas tariamai buvo mokomasis/atakos lėktuvas Jak-130.

[Mažiausios kainos] El. dviračių TOP! Specialūs nuolaidų pasiūlymai tik Technologijos.lt skaitytojams + žaidimas laimėti dviratį (Video)
4264 4

Pristatome Jums ypatingai kokybiškus el. dviračius. Juos ir patys išbandėme, ir absoliuti dauguma pirkėjų su apžvalgininkais giria. Ir dabar dar juos galite įsigyti su specialiai Jums skirtais nuolaidų kuponais už mažiausias kainas istorijoje.

Išsamiau

Apžvelkime, koks tai orlaivis.

Baltarusijos oro pajėgose Jak-130 yra vienas iš dviejų tipų kovinio mokymo lėktuvų – kitas L-39. Tai yra ikigarsinis (maksimalus greitis iki 1060 km/val.) dvivietis reaktyvinis lėktuvas, kuris pirmiausia skirtas pilotų mokymui.

Nors Jak-130 formaliai gali atlikti kovines užduotis, jis yra gana ribotas ir gaali būti ginkluotas tik nevaldomais ginklais, pavyzdžiui, laisvai krintančiomis bombomis ar priešlėktuvinėmis raketomis.

Taip pat Jak-130 gali atakuoti oro taikinius naudodamas R-73 trumpojo nuotolio raketas arba orlaivio pabūklą. Tai yra, kovos galimybių požiūriu šį orlaivį galima palyginti su lengvu atakos lėktuvu, kurio maksimali apkrova yra iki 3000 kg.

 

Atsižvelgiant į tai, galimybė, kad Baltarusijos Jak-130 turėtų būti laikoma visaverte kovos mašina, yra gana abejotina. Bet kokiu atveju jis neturi ginklų tolimiems smūgiams, negali vykdyti oro gynybos prasiveržimo operacijų ir pan.

Tačiau faktas yra tas, kad Baltarusijos oro pajėgos išvis neturi daug lėktuvų. Baltarusija turi 4 Su-30SM, iki 18 MiG-29, apie 20 atakos lėktuvų Su-25, 11 Jak-130 ir 9 L-39.

Patys Jak-130 Baltarusijoje atsirado po 2012 m. sudarytos sutarties su Rusijos Federacija, kuri iš pradžių numatė 4 lėktuvų tiekimą, o 2019 m. buvo išplėsta iki 12 vienetų. Baltarusiai 2021 metais netoli Baranovičių miesto prarado vieną Jak-130 dėl orlaivio valdymo sistemos gedimo, abu pilotai žuvo, nors jiems pavyko katapultuotis.

 

Jak-130 buvo sukurtas Rusijos Federacijoje remiantis devintojo dešimtmečio sovietų projektu ir, trūkstant lėšų, kartu su italų „Alenia Aermacchi“. Pirmąjį skrydį jis atliko 1996 m., tačiau į Rusijos oro pajėgas pateko tik 2010 m.

Jak-130, be Baltarusijos, taip pat buvo eksportuotas į Alžyrą, Bangladešą, Vietnamą, Laosą, Mianmarą. O 2023 metais Jak-130 buvo pristatytas Iranui.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(0)
(2)
(-2)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()