„Vienintelis oro šou istorijoje.“ Pasirodė MiG-29 ir Su-25 (1)
Kaip propagandinis šou parodė tikrąją Šiaurės Korėjos kovinės aviacijos situaciją.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Military Balance 2024“ nurodo, kad Šiaurės Korėja oficialiai disponuoja net 545 koviniais lėktuvais, daugiausia pasenusių tipų. Tarp jų laikomi MiG-17 ir MiG-19 (apie 200 vnt.), Il-28 (apie 80 vnt.), iki 200 vnt. įvairių modifikacijų MiG-21 ir iki 50 santykinai „naujesnių“ MiG-23.
Iš gana modernių kovinių lėktuvų modelių Šiaurės Korėja oficialiai disponuoja tik 18 MiG-29 ir 34 atakos lėktuvais Su-25, gautais iš SSRS dar devintajame dešimtmetyje.
Atrodo akivaizdu, kad Šiaurės Korėjos kovinės aviacijos parką sudaro daugiausia archajiškų modelių „zoologijos sodas“, kuriems jau seniai vieta muziejuje, tačiau čia reikia pažvelgti ir į praktiką.
O praktika čia atrodo taip. 2016 metų rugsėjį Šiaurės Korėja surengė pirmąjį ir vienintelį savo istorijoje aviacijos šou su karine technika, kuriame galėjo dalyvauti net užsienio piliečiai.
|
Šiaurės Korėjos vadovybė turėjo keletą motyvų surengti tokį pasirodymą. Pavyzdžiui, ji norėjo simetriškai reaguoti į panašų renginį, kurį kartu tuo pačiu metu surengė JAV ir Pietų Korėja, ir tuo pačiu parodyti savo galimybes kovinės aviacijos segmente.
Be to, kai kurie ekspertai pastebėjo, kad tam pačiam Kim Jong Unui, kuris tuo metu dar tik pradėjo vadovauti Šiaurės Korėjai, aviacija buvo kažkas panašaus į „brangų ir mylimą žaislą“.
Tačiau čia, šiuo metu, prasideda praktika, kuri aiškiai parodo, ką Šiaurės Korėja iš tikrųjų turi kovinės aviacijos atžvilgiu. Nes, kaip rodo viešai prieinamos archyvinės to renginio nuotraukos, Šiaurės Korėja šiai propagandos šventei atvežė tik „modernesnių“ tipų MiG-29 ir Su-25 lėktuvus, taip pat nemažai senų MiG-21.
Taip pat ten pasirodė sraigtasparniai Mi-8, valstybinės oro bendrovės „Air Koryo“ lėktuvai Il-18 ir Il-62 bei Šiaurės Korėjos karinės transporto aviacijos Il-76.
Bet visa tai kartu rodo, kad prieš 8 metus Šiaurės Korėja iš tikrųjų galėjo pakelti į orą gana ribotą skaičių savo kovinių lėktuvų pavyzdžių.
Be viso kito, tai taip pat parodo, kokį realų kovinės aviacijos potencialą turi Šiaurės Korėjos režimas kaip Kremliaus palydovas.