„Jiems jau 70 metų...“ Kodėl JAV negamina naujų bombonešių B-52?  ()

Tolimesnei legendinio bombonešio gamybai būtina atkurti įmones, kurios turėjo visas tinkamas priemones ir technologijas. Bet tai užtruktų daug metų.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„Boeing B-52 Stratofortress“ JAV oro pajėgose tarnauja nuo 1955 m. ir gali tarnauti bent iki 2050-ųjų. Nors karts nuo karto kyla klausimas dėl naujų B-52 statymo, atsakymas slypi logistikoje ir praktiškume.

Kitaip nei Rusija, atnaujinusi bombonešių Tu-95 ir Tu-160 gamybą, JAV prieš dešimtmečius išmontavo savo B-52 gamybos linijas.

Pateikiame amerikiečių žurnalisto Peterio Suciu straipsnį apie bombonešių B-52 „Stratofortress“ gamybą.

Šioms linijoms atkurti reikia nemažų išteklių, o orlaiviui jau 70 metų.

Tobulėjant bombonešių technologijoms, pavyzdžiui, būsimas B-21 „Raider“, ir tobulėjant nepilotuojamoms sistemoms, nėra jokios priežasties kurti naujus B-52.

[Vokietija+kuponas] Mažiausia kaina istorijoje! Įspūdingos lazerinės graviravimo staklės: galima pjauti arba graviruoti daugiau nei 1000 skirtingų medžiagų (Video, „Swiitol C18 Pro“)
11251 7

Šių metų modelis už mažiausią kainą iki šiol

Specialus kuponas

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Pažangiausi techniniai sprendimai

Puikus daiktas DIY projektams

Išsamiau

JAV oro pajėgos „Boeing B-52 Stratofortress“ naudoja jau septynis dešimtmečius ir gali praeiti šimtmetis iki galutinio jų „išėjimo į pensiją“, o tai reiškia, kad paskutiniai įgulos nariai gali būti proanūkiai tų, kurie pirmą kartą skrido tolimojo nuotolio bombonešiu.

Originalus B-52A pirmąjį skrydį atliko 1954 m., o B-52B oficialiai pradėjo tarnybą po metų. Paskutinis B-52H buvo pristatytas 1962 m. spalį, tai yra prieš 62 metus. Iš viso buvo pagaminti 744 bombonešiai, iš kurių 76 vis dar tarnauja oro pajėgose.

Kad senstantys bombonešiai skraidytų, Pentagonas investavo milijardus dolerių, o B-52 buvo gerokai patobulinti.

Pastaruoju metu aviacijos forumuose kyla klausimas, kodėl JAV negamina naujų B-52, jei šis lėktuvas toks geras. Trumpas, bet mandagus atsakymas į šį klausimą: „Kodėl turėtų?“.

 

Rusiškas Tu-95 buvo sukurtas maždaug tuo pačiu metu kaip ir B-52 ir vis dar eksploatuojamas, tačiau turi vieną pastebimą skirtumą. Pirmą kartą gamyba buvo pradėta šeštajame dešimtmetyje, tačiau septintajame dešimtmetyje buvo nutraukta, tada atnaujinta 1981 m. ir tęsėsi iki 1993 m. Beveik visi šiandien naudojami maždaug 55 Tu-95 buvo pagaminti atnaujinus gamybą.

Negana to, Tu-160 „Baltoji gulbė“ gaminamas nuo 1984 metų, o rugpjūtį Kremlius paskelbė apie paskutinės šių strateginių bombonešių partijos pristatymą.

Faktas, kad Rusija sugebėjo atnaujinti Tu-95 gamybą ir toliau gamina Tu-160, gali paskantinti JAV imtis naujų B-52 gamaybos.

Tačiau iš tikrųjų taip nėra. JAV – ne Rusija, kuri saugojo visus įmanomus sovietmečio resursus.

Tęsinys kitame puslapyje:




 

Tie 744 B-52, kurie buvo pagaminti Šaltojo karo metu, nuriedėjo nuo surinkimo linijų Sietle, Vašingtone ir Vičitoje, Kanzase. Net jei pastatai išliko, jų tinkamumas gamybai ginčytinas. Gamybos linijos tikriausiai buvo perdarytos, perdirbtos, išardytos arba parduotos prieš kelis dešimtmečius.

Vargu ar visos originalios gamyklų statybos specifikacijos ir brėžiniai išliko archyvuose, o daugelis firmų ir dešimtys subrangovų, sukūrusių įrangą orlaivių gamybai, greičiausiai nustojo veikti, susijungė arba buvo perimtos kitų įmonių. Aviacijos ir kosmoso kompanijos toliau gamino Šaltojo karo laikų naikintuvus F-15 ir F-16, nes jų gamyba niekada nebuvo sustojusi ir atsirado tarptautinė jų paklausa. Su „Stratofortress“ buvo kitaip.

Trumpai tariant, verslo nebėra, o infrastruktūros atkūrimas užtruks ne vienerius metus. Net jei tai pavyktų padaryti, lėktuvui šiaip jau 70 metų. Jau seniai gaminami nauji lėktuvai.

 

Oro pajėgos, žinoma, išlaiko senstantį oro laivyną, tačiau ir tai reikalauja didelių pastangų.

Be to, JAV oro pajėgos šiuo metu bando B-21 „Raider“ – būsimą bombonešių parko stuburą ir darbinį arkliuką. Jis pakeis B-1B „Lancer“ ir B-2 „Spirit“, o vėliau B-52. Tai taip pat gali būti paskutinis tolimojo nuotolio strateginis bombonešis oro pajėgų tarnyboje, nes ateityje bus naudojama nepilotuojama technologija.

Apie autorių

Peteris Suciu yra žurnalistas iš Mičigano. Per 20 metų trukusią žurnalistinę karjerą paskelbė daugiau nei 3200 straispnių. Jis reguliariai rašo apie karines technologijas, šaunamųjų ginklų istoriją, kibernetinį saugumą, politiką ir tarptautinius reikalus.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(9)
(1)
(8)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()

Susijusios žymos: