„Gali patekti į Kremliaus rankas.“ Pasala F-16. Kas vyksta ()
Ukrainos aviacijos ekspertas Valerijus Romanenko apibendrino pirmąsias naikintuvų F-16 buvimo Ukrainoje savaites.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Jo nuomone, amerikietiški lėktuvai turi neabejotinų pranašumų, jie nekeičia žaidimo taisyklių fronte, nes nėra aprūpinti visomis geriausiomis savybėmis.
Naikintuvai F-16 – vienas iš ginklų, kurio ukrainiečiai laukė ilgiausiai. Tai lėmė ne tik Vakarų problemos ieškant ir tinkamai paruošiant tokius lėktuvus, bet ir būtinybė parengti atitinkamą infrastruktūrą bei apmokyti ukrainiečių pilotus.
Liepos pabaigoje Ukrainoje pasirodė pirmieji F-16. Tai buvo tik keli vienetai, per ateinančius mėnesius bus daugiau. Nors pirmojo pristatymo mastai buvo plačiai komentuojami, Romanenko mano, kad tai nebuvo vienintelė problema.
|
„Kalbama ne apie kiekybę, o apie kokybę. Pirma, šiems orlaiviams nesame gavę taktinės informacinės sistemos Link-16, o skaičiavome F-16 informacinį pranašumą prieš rusiškus lėktuvus. Antra, dar nesame įsisavinę skraidančių radarų AWACS, jie padėtų neleisti mūsų lėktuvams patekti į Rusijos naikintuvų pasalą“, – pabrėžė Romanenko.
Link-16 yra taktinių duomenų perdavimo standartas, pagrindinė NATO šalių (ir JAV sąjungininkų) naudojama duomenų mainų sistema. Vakarai nepasiryžo jos suteikti ukrainiečiams, baimindamiesi, kad ji gali patekti į rusų rankas, kurie taip išmoks vieną svarbiausių NATO įrankių.
Ukrainai perduoti naikintuvai F-16 yra modifikuoti F-16A/B MLU (Mid-Life Update) variantai. Jie turi geresnius radarus ir, svarbiausia, buvo pritaikyti darbui su AIM-120 AMRAAM raketomis, kurių nuotolis yra maždaug 100 km. Romanenko taip pat išsakė gerą nuomonę apie šių raketų galimybes.
Kalbant apie AWACS (ankstyvojo įspėjimo ir valdymo) orlaivius, Švedijos vyriausybė paskelbė išskirtinę paramą, pareiškusi, kad padovanos Ukrainai du „Saab 340 AEW&C“ lėktuvus.