„Vadino geriausiu kariniu lėktuvu pasaulyje.“ Neįtikėtina kas nutiko su Rusijos Su-57 (1)
Vadina tai galima propaganda.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Koncerno Rosoboronexport“ vadovas Aleksandras Michejevas interviu televizijai „Rossija-1“ patvirtino, kad Rusijai pavyko pasirašyti pirmąją sutartį dėl penktos kartos naikintuvų Su-57 eksporto. Rusiškų orlaivių pirkėjas nežinomas, nors neoficialiai minimi keli tikėtini klientai.
Trečiadienį, lapkričio 13 d., agentūra „Interfax“ pranešė, kad „Rosoboronexport“ pasirašė sutartį dėl naikintuvų Su-57 pardavimo.
Pasak Aleksandro Michejevo, ši sutartis yra platesnės Rusijos strategijos dalis, kuria siekiama tarptautinėse rinkose pristatyti naujas ginklų rūšis ir karines technologijas.
|
Koncerno „Rosoboronexport“ vadovas taip pat pabrėžė, kad Rusija įgijo partnerių pasitikėjimą, kurie dabar noriai perka „patikimus ir patikrintus“ ginklus. Verta paminėti, kad prieš penkerius metus Vladimiras Putinas reklamavo Su-57 kaip „geriausią karinį lėktuvą pasaulyje“.
Nepaisant oficialaus pranešimo, detalės apie sutarties pasirašymo datą ir pirkėjo tapatybę nebuvo atskleistos.
Tai sukėlė daugybę spėlionių, ypač socialiniuose tinkluose, kur vieni ekspertai mano, kad tai Rusijos sėkmės patvirtinimas, o kiti lieka skeptiški ir vadina tai galima propaganda. Sutarties paskelbimas sutapo su eksportinės naikintuvo versijos Su-57E pristatymu tarptautinėje Zhuhai oro parodoje Kinijoje, kuri vyksta lapkričio 12-17 dienomis.
2021 metais A. Michejevas atskleidė, kad „Rosoboronexport“ derasi su penkiomis šalimis, suinteresuotomis įsigyti Su-57. Potencialūs pirkėjai buvo Indija, Alžyras, Vietnamas ir Turkija. Kaip pranešė „Eurasian Times“, nepatvirtintais pranešimais, Alžyras galėjo pasirašyti susitarimą, o toks sprendimas turės įtakos regiono jėgų pusiausvyrai. Tačiau kol kas Alžyras šios informacijos nepatvirtino.
Su-57 susidurė su daugybe sunkumų. Lėktuvas pirmą kartą skrido 2010 m., o pradėtas naudoti tik po 10 metų, 2020 m.
Nuo tada dėl gamybos apribojimų ir Vakarų sankcijų buvo pagaminta mažiau nei 40 vienetų. Kaip pažymi Ukrainos svetainė „Defense Express“, Rusija jau 16 metų nesėkmingai bando parduoti savo moderniausią naikintuvą.
Ekspertai pabrėžia, kad Rusijos įsiveržimas į Ukrainą dar labiau apsunkino situaciją, nesuteikdamas Su-57 papildomos šlovės. Dėl riboto jo vaidmens konflikte ir baimės jį prarasti sumažėjo potencialių klientų pasitikėjimas.
Be to, Vakarų ekspertų analizė rodo, kad orlaivio radaro pėdsakas (RCS) yra didesnis nei konkuruojančių naikintuvų, tokių kaip F-35, todėl abejojama jo slaptos technologijos pranašumu.