Tai visiškai keičia situaciją. Didžiulis smūgis povandeniniams laivams ()
Mažina gamybos apimtis.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„General Dynamics Electric Boat“ laivų statykla, viena iš dviejų laivų statyklų, statančių branduolinius povandeninius laivus JAV kariniam jūrų laivynui, paskelbė mažinanti Virginia ir Columbia klasės laivų gamybos apimtis. Priežastis yra pagrindinių komponentų, kuriuos turėtų tiekti subtiekėjai, trūkumas. Po laivų statyklų darbuotojų trūkumo ir kokybės problemų, tai dar viena problema, susijusi su JAV kariniam jūrų laivynui reikalingų povandeninių laivų statyba.
„Mūsų laivų statykla ir toliau patiria ilgų pristatymo vėlavimų iš svarbių komponentų tiekimo padarinius, o tai reiškia vėluojantį gamybos grafiką ir tai atsispindi sąnaudose“, – sakė „General Dynamics“ generalinė direktorė Phebe Novakovič. – Nėra prasmės greitai statyti laivų korpusų dalis, kad jos gulėtų ir lauktų ilgo pagrindinių komponentų pristatymo. Tai nėra naudinga nei pačių korpusų, nei išlaidų požiūriu. Atsižvelgdami į šiandienines numatomų komponentų pristatymo prognozes, turime sinchronizuotis su visa tiekimo grandine ir sumažinti išlaidas, jei norime matyti pajamų augimą.“
|
Virginia ir Columbia klasės povandeniniai laivai statomi dviejose „Electric Boat“ laivų statyklose: Grotono mieste Konektikuto valstijoje ir Kuonset Pointe, Rod Ailande. Be to, įrenginiai statomi „Newport News Shipbuilding“ (NNS) laivų statykloje Virdžinijoje. Visos laivų statyklos gamina abiejų tipų povandeninius laivus. Atrinktos laivų sekcijos gaminamos atskirose gamyklose. „Electric Boat“ stato vidurines korpuso dalis, o NNS – laivapriekio ir laivagalio dalis. Kitame etape baigtos sekcijos baržomis gabenamos tarp laivų statyklų ir surenkamos į pilną povandeninį laivą. Sekcijos negali būti suvirinamos, kol jos nėra visiškai įrengtos. Prijungus, jokiu būdu negalima įdėti didelių įrangos dalių.
Remiantis laivų statyklos deklaracija, sulėtėjus gamybai pirmojo Columbia klasės laivo pristatymas papildomai neuždels. Šiuo metu programa vėluoja nuo 12 iki 16 mėnesių. Pagrindinė problema – pavėluoti laivapriekio dalies, kurią gamina „Newport News Shipbuilding“, ir garo turbinų, kurias turėtų tiekti „Northrop Grumman“, pristatymai. Pagal pradinį tvarkaraštį „USS District of Columbia“ (SSBN 826) turėjo būti pristatytas 2027 m., o pirmasis patruliavimas 2030 m. Šiuo metu tikimasi, kad laivas bus pristatytas 2028 m. JAV karinis jūrų laivynas jau ruošiasi galimam ilgesniam atidėjimui.
„Mūsų subtiekėjai nedidina gamybos tempų taip greitai, kaip tikėjomės“, – tęsė Novakovič. – Didindami efektyvumą juos aplenkėme. Tai daugelio mūsų pagrindinių partnerių tikrovė po COVID. Šiuo metu paskelbtoms atskirų laivų pristatymo datoms pavojus negresia, nes jau atsižvelgiama į numatomus vėlavimus. Mes ir toliau atidžiai stebime situaciją ir esame pasirengę paspartinti darbą, kai pasiūlos situacija pagerės.“
Atskirų komponentų tiekimo problemos perauga ne tik į vėluojančius pristatymus, bet ir į padidėjusias išlaidas. Atskirų sekcijų suvirinimas užima daug laiko, o darbų sinchronizavimas yra labai svarbus sklandžiai jo eigai. Jei atskiri komponentai pristatomi pagal grafiką, laivų statykla, norėdama šiek tiek pajudinti darbus į priekį, atskiras sekcijas sujungia kita nei planuota tvarka. Tai užtrunka kur kas daugiau laiko ir, pasak vadovės, kainuoja iki 8 kartų brangiau nei tuo atveju, jei darbai būtų atlikti pagal planą.
Vėlavimas ir dėl to išaugusios išlaidos taip pat virsta būsimų povandeninių laivų užsakymais. Šiuo metu laivų statykloje vyksta derybos dėl dviejų „Virginia Block V“ klasės daugiafunkcinių povandeninių laivų statybos. Tai būsimi „USS Baltimore“ (SSN 812) ir „USS Atlanta“ (SSN 813). Jų statybos biudžetas yra 9,34 milijardo dolerių, tačiau „Electric Boat“ reikalauja papildomų 2 milijardų dolerių. Pateisinimas – reikšmingas laivų statyklų darbuotojų atlyginimų padidinimas. Padidinti buvo būtina, kad žmonės nekeistų darbo, o uždarbis būtų pritaikytas prie pandemijos metu kilusios infliacijos. Novakovič skaičiuoja, kad derybos šiuo klausimu užtruks dar kelis mėnesius, bet galiausiai bus sėkmingos.
Ji mažiau optimistiškai žiūri į tolesnius užsakymus. Derybos vyksta dėl net dešimties „Virginia Block VI“ laivų ir penkių antrosios serijos Columbia klasės laivų statybos. Novakovič pripažino, kad gauti sutartis dėl šių laivų statybos bus sunku ir reikės intensyvių derybų su karinio jūrų laivyno vadovybe ir Kongresu.
Logistikos grandinės sutrikimai nėra vienintelė problema. Visos JAV laivų statyklos, užsiimančios karo laivų statyba, kovoja su rimtu darbo jėgos trūkumu. Darbuotojų trūkumas toks didelis, kad įdarbinami praktiškai visi norintys dirbti, įskaitant žemos kvalifikacijos žmonės. Tai savo ruožtu virsta kokybės problemomis.
Spalio pradžioje „Newport News Shipbuilding“ laivų statyklos kokybės kontrolės skyrius nustatė, kad ten pagamintuose Virginia ir Ford klasės lėktuvnešiuose kai kurios suvirinimo siūlės padarytos ne pagal standartus. Tai privertė JAV karinį jūrų laivyną patikrinti 26 laivus, iš jų tris laivus („USS George Washington“, „USS Hyman G. Rickover“, „USS New Jersey“) ir 23 renovuojamus arba statomus. Pastaruoju atveju tai vėl prisidės prie gamybos vėlavimo. Dėl minėtų problemų pastaraisiais metais pristatomų Virginia klasės povandeninių laivų skaičius sumažėjo nuo 2 iki 1,3 per metus.