„Su-35 prieš F-16“ (Video) ()
Abu lėktuvai turi savo stipriąsias puses.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Rusijos Su-35 „Flanker-E“ ir amerikiečių F-16 „Fighting Falcon“ oro mūšyje yra priešingos jėgos, o artėjančiose Ukrainos ir Rusijos kovose greičiausiai bus išbandyti abu lėktuvai.
Su-35 gali pasigirti puikiu greičiu, nuotoliu ir naudingąja apkrova, kartu su variklių traukos vektoriais, užtikrinančiais judrumą ir tvirtas oras-žemė galimybes.
Tuo tarpu F-16 išsiskiria radaro rafinuotumu, manevringumu ir geru matomumu per savo burbulinį gaubtą.
Šį dviejų naikintuvų susirėmimą verta stebėti. Abu lėktuvai turi savo stipriąsias puses, todėl galutinis nugalėtojas priklausys nuo pilotų įgūdžių.
Pirmieji F-16 į Ukrainą atkeliavo prieš kelis mėnesius. Jie jau buvo panaudoti naikinant Rusijos sparnuotąsias raketas ir dronus.
Tačiau norint skraidinti „Fighting Falcon“ reikia intensyvių treniruočių mėnesių, todėl gali užtrukti kol Ukrainos pilotai bus pasiruošę valdyti visus garsiuosius naikintuvus.
|
Deja, šis perėjimas nebuvo sklandus; Ukrainos skraidintas F-16 jau sudužo rugpjūčio 26 d. Kritikai teigė, kad ukrainiečių pilotų mokymas vyko ne pagal planą.
Šis praradimas gali suteikti vilties Rusijos Su-35 pilotams. Su-35 yra stiprus reaktyvinis lėktuvas. Jis iškilo iš Su-27 šešėlio. „Flanker-E“ judrumas yra aukščiausios klasės ir jis gali atlikti 9 g manevrus palankiu atakos kampu.
Su-35 yra palyginti naujas karinis paukštis, sukurtas 2000-aisiais. Pirmasis skrydis buvo atliktas 2008 m., kai buvo atlikti intensyvūs bandymai. Prototipas sudužo 2009 m., tačiau Rusijos oro pajėgoms tai nesutrukdė užsakyti 48 naikintuvus Su-35S. Galutinis šios partijos pristatymas buvo baigtas 2015 m.
Su-35 yra 20 metrų ilgio, o sparnų plotis 16 metrų. Didžiausias naikintuvo greitis yra 2,25 MACH, o pakilimo aukštis siekia 20 000 m.
„Flanker-E“ turi „fly-by-wire“ sistemą, kuri dar labiau modernizuoja reaktyvinį lėktuvą. Du didelės skiriamosios gebos skystųjų kristalų ekranai puošia kabiną, kad būtų gerai matoma ir suvokiama situacija. Ryšių sistemos taip pat buvo atnaujintos. Mažesnio svorio kompozitinės medžiagos užtikrina didesnį greitį ir manevringumą.
Su-35 turi 12 tvirtinimo taškų ginklams. Pirmiausia tai yra raketos „oras-oras“, kurias galima valdyti radaru ir infraraudonųjų spindulių pagalba. Tada turite „oras-žemė“ raketų parinktis, kurios gali pašalinti kelis taikinius, įskaitant priešo radarų įrenginius. Be to, Su-35 gali gabenti priešlaivines raketas. „Flanker-E“ gali numesti įvairias tiksliai valdomas bombas ir nevaldomas raketas, gali vykdyti artimą oro palaikymą arba antžeminio smūgio misijas.
Rungtynės su F-16 yra įdomios. Su-35 yra šiek tiek greitesnis nei F-16. Su-35 turi du variklius, palyginti su vienu F-16. Tai reiškia, kad jei vienas suges, „Flanker-E“ gali tęsti savo misiją.
Specialiųjų operacijų pajėgų ataskaitos (SOFREP) vyriausiasis redaktorius Guy'us McCardle'as „Newsweek“ sakė, kad abu karo paukščiai turi pliusų. „F-16 turi berėmio burbulo gaubtą, kad būtų geriau matoma situacija, ir šone sumontuotą valdymo svirtį, kad būtų lengviau valdyti ir manevruoti“, – sakė G. McCardle'as. Su-35 turi vektorinius variklius, padedančius manevruoti, patikimą radaro sistemą, galinčią vienu metu pasiekti kelis taikinius, ir pažangias atsakomąsias priemones prieš priešo radarą.
F-16 sveria mažiau nei Su-35, tačiau „Flanker-E“ įveikia didesnį nuotolį ir gali gabenti daugiau ginklų. Tuo tarpu F-16 turi geresnę radaro sistemą, kuri gali greitai pastebėti „Flanker-E“, suteikdama daugiau galimybių jį numušti.
Žinoma, visa tai daroma pagal prielaidą, kad Ukrainos F-16 pilotai yra tokie pat geri kaip amerikiečiai.
Tačiau bus įdomu pamatyti, kaip ukrainiečiai prisitaikys prie F-16. Šiuo metu po paskutinės katastrofos F-16 greičiausiai vykdys tik gynybines misijas prieš Rusijos raketas ir dronus. Tačiau nenuvertinkite ukrainiečių pilotų. F-16 turi daug privalumų ir yra palankesnis prieš Su-35.
Laukiu galimų mūšių tarp judviejų, rašo dr. Brentas M. Eastwoodas.