„Pirmą kartą.“ 1200 km. Smogė naujausias Ukrainos ginklas (Foto) (0)
Veikimo nuotolis iki 1200 km.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Viena iš naujausių Ukrainos pajėgų inžinierių technologinių transformacijų susijusi su lengvuoju lėktuvu „Aeroprakt A-22 Foxbat“. A-22 buvo modifikuotas į droną, skirtą tolimojo nuotolio strateginiams smūgiams.
2024 metų balandį šie du modifikuoti lėktuvai-dronai buvo panaudoti smogti Tatarstano teritorijai, esančiai daugiau nei 1200 kilometrų nuo sienos su Ukraina. Dronai buvo nukreipti į „Šahed 136“ gamyklą ir naftos perdirbimo gamyklą.
Tai buvo pirmasis dokumentais patvirtintas tokio orlaivio panaudojimas regione, toli nuo fronto linijos. Antskrydžiai parodė Ukrainos gebėjimą atakuoti priešo teritorijoje esančią svarbiausią infrastruktūrą.
A-22 sukūrė ukrainiečių inžinierius Jurijus Jakovlevas, nuo pat pasirodymo 1999 m. jis buvo populiarus civilinėje aviacijoje. Lėktuvas aprūpintas „Rotax“ varikliu, kurio galia nuo 80 iki 100 AG, maksimalus skrydžio nuotolis – 1100 km. Tokios charakteristikos leido A-22 paversti dronu, kuriam reikėjo didelių modifikacijų.
UKRAINE’S FOXBAT: A22 'Foxbat’ UAV is a kit built plane modified for long range strike. GPS/inertial guided precision at ranges of up to 600 miles. pic.twitter.com/5J1AWPPQDA
— Chuck Pfarrer | Indications & Warnings | (@ChuckPfarrer) December 8, 2024
|
Tikėtina, kad neesminiai komponentai – sėdynės, vidinės plokštės ir rankiniai valdikliai – buvo pašalinti, kad būtų sumažintas svoris ir atsirastų vietos papildomiems degalų bakams bei sprogstamiesiems kroviniams. Norint išlaikyti padidėjusią apkrovą, reikėjo sustiprinti konstrukciją, ypač fiuzeliažą ir sparnus.
Svarbus atnaujinimas buvo A-22 skrydžio nuotolio išplėtimas. Iš pradžių tai buvo 1100 km, specialios modifikacijos leido viršyti 1200 km, todėl buvo galima atakuoti giliai į Rusijos teritoriją. Toks patobulinimas tikriausiai apėmė papildomus degalų bakus.
Taip pat buvo svarbios pažangios navigacijos ir valdymo sistemos, užtikrinančios tikslų trajektorijos valdymą net EW (elektroninio karo) sąlygomis. Tolimojo ryšio sistemos, potencialiai užšifruotos, leido bendrauti su komandų centrais, taigi ir galimybę reguliuoti užduotis realiuoju laiku.
Kovinėms misijoms A-22 buvo įrengtas specialus skyrius, skirtas gabenti iki 90 kg sprogmenų. Saugiam krovinio transportavimui ir efektyviam detonavimui užtikrinti buvo sukurtas specialus skyrius. Detonacijos mechanizmas, greičiausiai suveikiamas nuotoliniu būdu arba susidūrus su taikiniu, tapo vienu iš svarbiausių komponentų siekiant misijos tikslų.
Ši transformacija leido A-22 smogti giliai į priešo teritoriją.